måndag 23 januari 2023

Extraslag

Nu har Britta fått hjärtklappning. I sanningens namn är jag inte förvånad. Jag har sagt åt henne åtskilliga gånger att ta det lugnare, att inte hetsa upp sig för minsta lilla, men har hon lyssnat? 

Nej.

Släpp alla detaljer, har jag också sagt. Jag har förklarat att hon kommer bli galen om hon ska påverka varenda liten grej i utbyggnaden. Det är för många detaljer, det går inte. Hon måste släppa taget och låta huset bli som det blir. Hon behöver se bygget som en organisk växt, en som måste få utvecklas på egna villkor. 

Men hon har inte lyssnat, kan man konstatera nu när hon sitter där med sin hjärtklappning. Och då har deras bygge inte ens kommit igång ännu. Fortsätter hon så här kommer hon behöva läggas in på någon klinik innan huset är klart. Vilka kliniker som tar emot hjärtklappningsmänniskor vet jag inte, det får hon ta reda på själv.

Extraslag kallas tydligen hennes hjärtas små krumsprång, och hennes läkare har sagt att de inte är farliga. Så bra då. Men ändå. 

Jag tycker att hon ska skärpa sig!

2 kommentarer:

Karin sa...

Jamensåklart. När man planerar byggen och utbyggnader finns det många anledningar att stressa upp sig till hjärtklappningsnivå. Såvida det inte handlar om en atrioventrikulär nodal återkopplingstakykardi, vilket kan uppfattas som lite hindersamt, men som är mycket lätt att fixa:https://www.karinenglund.com/2014/09/da-var-bikinilinjen-fixad/

nillas liv på pinnen sa...

Karin: Det var en gedigen diagnos! Intressant att det finns fler människor som har (haft) hjärtproblem. Jag ska hälsa Britta det så att hon känner sig mindre ensam. Hon sa inget om bikinilinjen till mig så jag antar att hon inte fick den fixad ...