tisdag 17 januari 2023

Trappan

 Idag har Skåne och jag äntligen kommit fram till något slags avgörande vad gäller den trapp vi ska ha inomhus. Äntligen! Den här processen har varit segdragen, minst sagt. Problemet är att den (trappen) hamnar i mitten, och syns från alla håll, samtidigt som den egentligen inte får plats. Vidare ska den vara lagom. Inte för ful, men heller inte så snygg att den sticker i ögonen. Inte för billig, men heller inte för dyr. Inte för liten, men framförallt inte för stor. Men nu har vi, tror vi, hittat en fungerande lösning, och det känns som att jag kan andas igen. Åtminstone tillfälligt.

Vill lägga till att vår trapp inte har något med Bennys och Brittas att göra. Det kan se ut som att det finns ett samband, eftersom de diskuterade trapp igår, men icke. Jag vet inte ens om de verkligen kommer bygga ut. De har inget bygglov, till exempel. Faktum är att det är oklart om de finns överhuvudtaget, Benny och Britta spitta. Jag tror inte det.

2 kommentarer:

Karin sa...

Ååååkej! Då fortsätter jag trappkommentarerna här och har legat vaken hela natten och funderat på vad som kan vara bäst. Det är till exempel fullt möjligt (säger alltså snickardottern) att sätta trappan utanpå huset. Man spar massor med plats inne i huset och om det är en sällantrapp är det absolut bästa lösningen. Upptäcker man så småningom att man nog ändå vill ha den inomhus bygger man helt enkelt in den i ett litet trapphus.

Seså, diskutera nu i grupper var en utanpåtrapp skulle fungera bäst!

nillas liv på pinnen sa...

Karin: Hahaha! Jag vill också vara snickardotter och ligga vaken på nätterna och brainstorma snickerilösningar. Min pappa var bara målare.
Detta är ingen 'sällantrapp', jag kommer ha skrivbord och bokhyllor där uppe, så det lär bli ett spring. Trapp utanför huset är sålunda uteslutet. Trapphus hade varit en lösning om det inte vore för omöjligheten att bygga ett. Hur ska ett helt trapphus få plats där knappt en trapp ryms?