torsdag 14 december 2023

Det är Skånes fel

Varför bryr jag mig ens om ett par borttappade handskar?

Det är Skånes fel. Detta lilla under av ordning och reda har kommit att påverka min syn på vad som är normalt, eftersom jag har honom så nära inpå mig hela tiden.

Innan Skåne: Det är högst normalt att då och då förlägga sina handskar och aldrig återfinna dem. 

Efter Skåne: Det är högst onormalt att då och då förlägga sina handskar och aldrig återfinna dem.

Vet inte riktigt hur jag ska gå vidare från denna insikt, men förmodligen behöver Skåne bli slarvigare. En liten slarvpelle.

2 kommentarer:

Karin sa...

Jag tror att det var i något liknande sammanhang som Einstein kom på sin relativitetsteori.

Anonym sa...

Karin: Det låter sannolikt. Lägg därtill att människan är ett flockdjur. Finns säkert en formel med de parametrarna inbyggda, med vilken man kan beräkna sin livslängd. /N