tisdag 12 december 2023

Mina handskar

Mina handskar är svarta och bara några veckor gamla. De är fodrade och har en liten lapp på insidan där man ska skriva sitt telefonnummer; något jag inte hunnit göra ännu.

Jag skulle inte tappa bort dem, det svor jag på när jag köpte dem. Den här gången skulle jag hålla reda på dem. Kvinnor över sextio tappar inte bort handskar, de vet var de har dem. 

Det var när jag lämnade förskolan med mitt barnbarn som handskarna mystiskt försvann. Jag underlät att tänka på dem i fem minuter, och vips var de borta. Sedan dess har jag tänkt på dem desto mer.

Jag är en sån person som ibland slarvar bort handskar. 

Och det har jag jävligt svårt att acceptera.

4 kommentarer:

Karin sa...

Hej! Jag heter Karin. Jag tappar bort vantar.

Anonym sa...

Karin: Haha! Vi borde starta en klubb. 😊

Karin sa...

Japp. Anonyma handsk- och vanttappare. Glove losers anonymous, world wide.

Anonym sa...

😄