lördag 9 oktober 2010

Min udda lördag

Idag har jag en sån dag som jag nästan aldrig har.
Jag har t ex shoppat kläder och skor.
Det är inte min favoritsysselsättning.
När jag ska köpa jeans och möts av en skylt som säger 25% rabatt på jeans så känner jag bara:
FÖR I HELVETE, om jag hittade ett enda jävla par jeans som PASSADE så skulle jag SÅ skita i priset.
Till slut köpte jag ett par stretch med resår i midjan. Tveksamt om de går under namnet jeans.
Sen köpte jag ett par skor, nu kan jag slänga mina gamla trasiga.
En tunika blev det också, detta gudabenådade plagg som döljer det mesta mellan halsen och knäna. Ja, det var en ganska lång tunika. Och bred.
Anledningen till att jag överhuvudtaget gav mig ut i kläd- och skoaffärer på en lördag är en middag och show med maken och hans arbetskompisar ikväll. Det hör till ovanligheterna att jag ger mig ut i natten på det viset, men nu kommer jag i alla fall vara snygg i mina resårjeans och min tunika. Den sistnämnda är beige förresten. Jag kan blunda och stryka med handen på tyget och tänka på min beiga roman om jag får tråkigt.
En bonus av dagens shopping är att jag nu har kläder till nästa år då jag ska lansera min roman på bokmässan. Eller vilket år det nu blir. Då är man ju gärna lite uppklädd, tänker jag.
Det blir roligt.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Helt underbart alltså! Jag tror du är skitsnygg i det beiga och det håller hela vägen till nästa års bokmässa. Ha kul ikväll, njut!
/Småländskan

Åsa Hellberg sa...

Ska du ha med en bok till nästa mässa får du nog skynda på lite eftersom det tar en evinnerlig tid att få ut en bok.

Jag tror att du kommer att vara jättefin!

S sa...

Hoppas ni får det riktigt trevligt ikväll!

Madlar sa...

Tunika är frälsningen för småfeta medelålders kvinnor...typ en sån som jag ;)

reneesfotoblogg sa...

Resår i midjan och tunika, perfekt!
Helt i min smak!
Tunikor kan man ha hur många som helst, i alla färger och alla storlekar, så det så!

♥ Carina ♥ sa...

Skönt med resår i midjan, då kan man liksom svälla lite utan problem :)
Hoppas kvällen var trevlig!
Kram

Ninis sa...

Det är perfekt med en sån baktanke om plagget. Bra att kunna hämta andra tankar bara genom att stryka med handen över tunikan.
Me like ;)

cat sa...

Klart att det blir nästa år du står där på bokmässan i din beige tunika och berättar om din fantastiska debutroman :)

Spader Madame sa...

Du kommer att se underbar ut i dina jeans och tunikan! (jag köpte också de med resår och stretch!)


Bokmässan -Det blir verkligen roligt! Jag kommer dit!

M-L sa...

Just det där med "skiter i priset, bara de sitter snyggt på" är något som ofta far genom mitt huvud. Jag älskar jeans, men måste egentligen ha fel kropp för det eftersom jag behöver prova sjuttioelva par innan jag hittar några som passar mig.

Hoppas du hade en trevlig kväll igår!

Anneli Stålberg sa...

Vad kul, då får jag se dig i din beige tunika på bokmässan nästa år. :)

Hoppas att kvällen blev allt annat än beige :D