torsdag 7 april 2011

Skjut inte upp till imorgon det du kan skjuta upp till i övermorgon

Det blåser så att det tjuter ute men mig gör det inget för jag börjar inte jobba förrän kl.13. Och fram tills dess ska jag skriva och läsa mina skrivkursares inlämningar; jag tror att jag är världens mest priviligierade människa just nu, faktiskt. Ända tills jag vid lunch ska åka på stan och köpa byxor, men varför ska jag göra det egentligen? Det kan jag göra imorgon istället. Eller någon annan dag. Ja, så får det bli.

11 kommentarer:

Sara sa...

Härligt att prioritera det du mår bra av och skjuta på det som inte är nödvändigt! Det kommer fler dagar för byxinköp. :D

mockapocka sa...

Lycka till då!

cat sa...

Eller så kan man göra det nästa vecka ;)

Åsa Hellberg sa...

Vilken härlig känsla att känna sig priviligierad.

Ninas skrivarlya sa...

Allt går att skjuta upp. Det har jag svart bälte i... ;D

Marina sa...

Att göra uppskjutningsbara saker i onödan kan aldrig vara bra...

Ulrika sa...

När det gäller byxköpning så är alla andra dagar bättre än den idag. Så är det bara, inget att diskutera.
Sen kan man ju laga byxor man har nött ut, det kan man göra ett tag så att man kan skjuta upp det ännu längre.

Pröva så får du se!

reneesfotoblogg sa...

"Här vilar en man som hade för vana att skjuta upp allting......"
Så står det på Fritiof Nilsson Piratens gravsten.
Tror jag ska ha det på min också.
mvh R
PS Vid närmare eftertanke tror jag att jag håller fast vid: "Tagit rast, återkommer!" DS

Småländskan sa...

Nehe, då ska jag inte göra det!

Magica de Hex sa...

Fegis.

Spader Madame sa...

Byxor är ju litet jobbigt att köpa, men snygga bysxor kan få en att skutta till jobbet i veckor. Eller så är det snygga skor. Som får en att skutta alltså. Men du cyklar ju ändå...