torsdag 28 april 2011

Har ändrat mig

Nu ska jag fortsätta på den beiga. Skiter för närvarande i att jag skriver dåligt. Något slags skelett lär väl ändå växa fram, tänker jag, och det kan jag sedan fila på mäpan jag blir allt äldre.
Jag kan se framför mig hur jag på ålderns höst sitter och fnissar förtjust som om det vore första gången jag läste eländet. För jag tycker ju att berättelsen är lite putslustig ibland. Jag älskar den lite till och med. Även om den driver mig till vansinne mellan varven.

17 kommentarer:

S sa...

Jag tror den är jättebra, när får man läsa den egentligen?

Anonym sa...

Är inte alla yrken lite tunga ibland? Så även författaryrket. tror nog den kommer bli en bestsellers jag..

Knasterfaster sa...

Har du tänkt läsa in den beiga som talbok? Jag är rädd för att jag kommer att få hemskt dålig syn då jag blir gammal.

reneesfotoblogg sa...

Låter lite som att vara gift tycker jag, alltså ditt förhållande till den beiga.

Åsa Hellberg sa...

Det är klart att det är bra. Jag tror rent av att det är strålande.

Maj Korner sa...

Det är bra, skriv på du! Nu finns det ingen återvändo, bara så du vet.

mockapocka sa...

Men det där ordet, mäpan...har du med det i boken? Det låter ju inte klokt.

Susjos sa...

Hittade hit via en annan blogg...
Lycka till med skrivandet :)

Ulrika sa...

FÖrfattaryrket är tungt många gånger. Särskilt när huvudpersoner eller miljöer trilskas kan jag tänka mig. För ditt fel är det ju inte, att du tror dig skriva dåligt alltså. För det gör du ju inte, du är bara inne i en badflowmoment. Jag använder engelska här för att du ska förstå bättre vad jag menar.

Som att jag ens förstår vad jag själv menar, men jag har en röd tråd någonstans med denna kommentar men jag hittar visst den inte längre...

nillas liv på pinnen sa...

Stina: Bra fråga som saknar svar. Lite i samma kategori som: När slutar rymden?

Tant Björn: Jo, det är nog en författarsvacka jag är i. Så måste det vara. Med tanke på att jag är författare och så.

Knaster: Kan jag väl om du vill.

Renée: Finns många likheter kan jag säga. Huvva vad allt konvergerar.

Åsa: Det tror jag med när jag har storhetsvansinne. Men hade inte Strindberg också det?

Maj: He he. Ditt ord är min lag.

Mocka: Det låter visste klokt. Snyggare än medan i alla fall. Jag hade inte tänkt ha med det i boken men nu tror jag att jag ändrar mig.

Susjos: Tack!

Ulrika: Badflowmoment måste det vara. Jag är glad att du skriver på engelska så att jag förstår. Det är inte så lätt för oss som är överlärda inom ett annat språk än det egna modersmålet.

Shamrock sa...

Klart den är bra. Jag väntar med spänning

Lisbeth sa...

Ungefär som ett äktenskap.
Driver en till vansinne ibland men älskar ändå
Ha en bra adg

nillas liv på pinnen sa...

Shamrock: Idag tror jag också att den är bra.

Lisbeth: Ungefär så.

Titti sa...

Är det krav från skrivarkursen att du måste svettas med samma berättelse hela tiden?
Du kan väl sticka emellan med en novell eller dikt. Eller barnbok, alltså en sån där liten Pixi som man kan köpa vid kassan på Ica.

Nu får du lova att koppla av lite under Valborgshelgen. Sitta i solen och sån´t.

Ha det bäst!

nillas liv på pinnen sa...

Titti: Nej, det kravet finns inte men nu vill jag bara skriva på den beiga. Hänger du med i bergodalbanan? Jag gör det knappt.

Annika, Bokplantan sa...

Dåligt? Nej, det kan jag bara inte tro med tanke på hur du bloggar.

nillas liv på pinnen sa...

Annika: Åh, tack! Det var väldigt rart sagt. =)