tisdag 16 augusti 2011

Festförberedelserna fortskrider

I hyrlokalen, mind you.
Det är bara ungefär en timme kvar till kalaset börjar och värdinnan börjar få panik. Detta trots att hon får hjälp av sin svägerska som just nu sitter i ett hörn av lokalen och sorterar placeringskorten så att de ska ligga i den mest perfekta ordningen ever.
Man kan lätt tänka sig att det är stressigt att fixa fest för åttiotalet personer. Att vara svägerska till festföremålet och måsta hjälpa till kan inte heller vara roligt. Eller så kan det vara jätteroligt, vad vet jag. Det beror nog på vilka som är bjudna. Om de är bra på att stuffa loss på dansgolvet, till exempel, kan det nog bli ett höjdarkalas. Så länge man lyckas undvika de där personerna som man helst inte vill träffa.

Och för alla som undrar om jag har lämnat den värld som vi vanliga dödliga bebor och gått in i en annan typ av verklighet så är svaret: JA. Har man inte tillräckligt mycket spänning i sitt liv så får man skaffa sig ett parallellt. Exempelvis genom att skriva en roman.

10 kommentarer:

Mina dagar sa...

Oj, nu måste jag nog gå tillbaka till några äldre inlägg för att se vad och varför det ska bli en så stor fest!

Hoppas allt går bra!!
Kramar

Åsa Hellberg sa...

Så det är skrivardag?

Anonym sa...

Spännande med ett parallellt liv!

Duktiga Tjejen sa...

Hoppas festen blir bra!

Singelmamman sa...

Jag har redan två livs levande prallella liv. Två veckor med tonåringar, två veckor utan, två veckor med ... osv. Jag är på god väg att bli lite schizofren.

reneesfotoblogg sa...

Men gudars skymning, vad har jag missat?
Vem är festföremålet?
Och så här på en tisdag!
Fyller du 28 eller?

Magica de Hex sa...

Förutom att detta låter minst sagt rörigt låter det också väldigt jobbigt. Phu.

Malla sa...

oj, men hoppas det blir en helt fantastiskt fest!

Knasterfaster sa...

Vad jag vet så har du ingen svägerska.

nillas liv på pinnen sa...

Mina dagar: Vi får väl se hur det går. Jag har en känsla av att den här festen kommer hålla på några dagar. Kanske veckor, till och med.

Åsa: Halv skrivardag!

Tant Björn: Nästan FÖR spännande, faktiskt.

Duktiga tjejen: Bra skriven har den en chans att bli, men bra fest - nja...

Singel: Men lite scizofren är det inget fel att va' (Melodi: trasdockorna)

Renée: Tjugoåtta och ett halvt!

Magica: You have NO idea.

Malla: En intressant i alla fall. Det ska jag nog se till! Man ska ju ha lite josiga konflikter i en roman, här poppar de upp på löpande band.

Knaster: Haha, du är något på spåren där!