fredag 8 oktober 2010

Så kan det gå

Skrev för ett tag sedan om min äldsta och mellandotters problem med sina datorer. De köpte samma typ av HP-dator för ett och ett halvt år sedan och för ett tag sedan, när garantin gått ut, drabbades båda datorerna av överhettning, brummande fläktar och skärmflimmer.
Jag genomgick en helvetes massa krångel för att få datorerna reklamerade; ärligt talat, de gör allt för att man inte ska orka. Om det skrev jag här för några veckor sen, som sagt.
En kille från HP som hittat min blogg hörde av sig: Hej, jag har läst på din blogg att du har problem med era datorer...
Nu har de lagat äldstas dator och uppdaterat den så att den är som ny. Mellandotterns dator hann lägga av helt innan jag lämnade in den och nu har hon fått en ny. Hon hämtade ut den igår.
Vad ska man säga?
Det lönar sig att ha en blogg.

17 kommentarer:

Fru Venus sa...

Det va som fan! :-) Det måste hända en på miljonen! Grattis!
PS. Det var ju mest till hans fördel, han fick ju läsa din blogg. DS

Anonym sa...

Det verkar finnas en hel del företag som surfar runt och kollar vad som skrivs om dem.

Knasterfaster sa...

Har han lagt till sig som följare?
Ps. Kommer du och vinkar med dödskallemössan? /Knasterfaster

nillas liv på pinnen sa...

Fru Venus: Ja, han borde ha gett mig en ny dator också, som tack.

frunatmaken: Uppenbarligen! Kan ju vara bra att veta.

Knaster: Han har inte lagt till sig som följare, han sa inte ens att han tyckte min blogg vara bra! Herregud, alltså. Men unga killar har ingen humor, det måste vara det.
Jag tror jag skippar dödskallemössan, det blir ännu värre med den på. Men jag kommer!

Anonym sa...

Ja, visst lönar det sig (säger jag som inte har nå´n så´n)! Skit samma om HP-killen har humor eller inte. Kundvänlig och serviceminded är han i alla fall. Inte helt fel i dessa dagar.
/Småländskan

Ninis sa...

Vad snällt :)

XXX sa...

Moderna företag gör ju faktiskt så där, minns bara mitt problem med trådlös uppkoppling på Telias router!!! De har agenter som letar upp länkningar och så har de kundtjänst som kontaktar! Finemang ju! Grattis till fixade datorer!

cat sa...

Wow det är ju helt otroligt! Undrar om det är någon på HP som har som uppgift att leta efter negativ kritik mot företaget för att sedan bemöta det?

Gafflan sa...

Heja! Det lönar sig tydligen :D

Lysande ögonblick! sa...

Men så bra. :-)

Maj Korner sa...

Wow, som en saga ju!

Jag ska uppgradera min router och om den inte funkar efter det så vet jag att jag ska blogga om problemet.

Fast de var väldigt tillmötesgående redan när jag mejlade och frågade lite saker.

Ulrika sa...

Herregud så smart. Då kan jag vänta mig att någon snart kontaktar mig och fixar så att jag går ner dom kilon jag ska?

Visst sa du att det funkade så?

Du ger mig alltid ett leende när jag läser dina inlägg. Alltid.
Du är helt enkelt bäst!!

Malla sa...

Det lönar sig absolut! :)

Cicki sa...

Toppen. Fördelen med bloggen en sådan här gång är ju att HP får syn på det och vill inte ha negativ reklam. Så visst lönar det sig att ha en blogg. Grattis till döttrarna.

Agneta sa...

Jodå, det lönar sig att klaga i bloggen! Eller ja, det kan uppenbarligen löna sig!
När jag har klagat på Telia brukar de vara snabba med att kommentera!
I ditt fall var det ju jättebra!

Mika sa...

Coolt! ...se till att spara kontaktuppgifterna till killen... kanske behövs dom igen!

Madlar sa...

Men vad häftigt, vad kul när det händer något sånt oväntat o att det blev ett så bra resultat av allt krångel.