fredag 16 juni 2023

Klängig

Jag: Vad associerar du till när du hör ordet klängig?

Skåne: En liten barnunge som drar sin mamma i kjolen.

Jag: Okej?

Skåne: Men det kan ju också vara en kille som klänger på sin tjej.

Jag: Som klänger på sin tjej?

Skåne: Nej, alltså, det kan ju vara vad som helst. Någon som klistrar sig fast.

Jag: Vad sa du? Som klistrar? (Försöker hinna med att skriva.)

Skåne: Nej nej, ta inte med nåt sånt.

Jag: Varför ska jag inte ta med det?

Skåne: Klängig kan ju vara både positivt och negativt, någon man tycker om som klänger på en, det kan ju vara positivt. Men det kan också vara tröttsamt att ha någon som klänger på en hela tiden. Samtidigt kan det vara charmigt, men i längden tror jag det blir lite jobbigt.

Jag: Tack min älskade inspirationskälla.

Skåne: Njae, jag vet inte, jag kan inte det där.


Skåningar är blygsamma, kan vi slå fast efter den här intervjun. Samtidigt extremt gulliga. 

3 kommentarer:

Professorkajsa sa...

Skåningar verkar också vara mycket informativa :)

Karin sa...

Som en barnunge ... Ingen dålig första association. Och godkänt i övrigt också. Och rätt gulligt, ja.

nillas liv på pinnen sa...

Professorn: Det är dom! Tro mig.

Karin: Ja, jag ska använda honom fler gånger när jag behöver associationer. Kanske redan imorgon.