lördag 23 september 2023

Lingontider

I morse bestämde jag mig för att bara ta det lugnt idag. Sedan dess har jag tvättat fönster, dammsugit, bakat kolesterolsänkarkakor och plockat lingon. Det blev förvisso bara tre deciliter lingon, men jag är en glaset-halvfullt typ av människa, så jag är nöjd. Oavsett hur lite lingon jag får ihop så är jag glad.

Och planen för dagen var ju att åstadkomma noll och intet. 

Skåne är riktigt dålig på att plocka bär. Han är lång och kan inte sitta på huk; en urusel kombo ur bärplockarperspektiv. Han kan heller inte böja sig ner med raka ben, vilket är synd med tanke på hans långa armar som skulle kunnat raka rent i lingonsnåren. 

Men man kan inte få allt, och vem vore jag om jag skulle kräva det?

4 kommentarer:

Karin sa...

"Bara ta det lugnt", ser jag lite som en fuskambition. En bräda om dagen är ju mitt snickardottermotto, men brädan kan vara vilken liten spinkbit som helst. Dagens bräda idag var för mig att sortera bort och slänga odugliga hårspännen. Det gick bra, så jag kan vara nöjd med min dag. Din lördag blev ju en hel brädgård!

nillas liv på pinnen sa...

Karin: Aha, en dagens bräda behöver alltså inte vara en snickerigrej! Det ökar ju möjligheterna explosionsartat. :) /N

Professorkajsa sa...

Vilken energi! När jag ska göra inget brukar jag göra det i horisontalläge i soffan 😄

nillas liv på pinnen sa...

Professorn: Jag är lite skadad av detta bygge vi ägnat åt oss i ungefär ett och ett halvt år nu. Behöver träna på att göra ingenting!