söndag 30 juli 2023

Bilen

När något behöver fixas på min lilla goding till bil finns det alltid bara en tid till verkstan; 07:00. Är inte det märkligt? Jag börjar misstänka att de sparar de andra tiderna till andra kunder som i deras ögon är viktigare. De kan ju inte veta hur viktig jag är, för det syns inte direkt på mig. 

Nåväl, imorgon kommer jag vara där prick klockan sju. Jag ska ta med mig en macka och en bok för reparationen kommer ta en och en halv timme. Kaffe bjuder de på i sin kaffemaskin. 

Jag längtar!

3 kommentarer:

Karin sa...

Ändå, var glad att du får vara tacksam att det överhuvudtaget går att få en tid. Och dessutom att du får tillbaka bilen samma dag! Sist jag hade bilen på verkstad (mycket riktigt MÅSTE den vara där klockan sju på morgonen) hände ingenting på tre dygn. Då kidnappade jag tillbaka min bil och den blev liksom frisk av sig själv. Kanske en riskabel metod, dock, så jag rekommenderar den inte.

nillas liv på pinnen sa...

Karin: En självläkande bil skulle jag också vilja ha! Låter billigt och bra.

Professorkajsa sa...

Självläkande bil vore ju fantastiskt! Vår bilmek vill alltid ha bilen direkt på morgonen, men han börjar först halvåtta - också tidigt 😄.