lördag 29 juli 2023

Sottis

Vet att jag, för ett tag sedan, skrev ett inlägg om mitt varje-dag-bloggande. Jag resonerade hit och dit om att göra det varje välsignad dag, vilka anledningarna skulle kunna vara och om min rättighet att göra det oavsett orsak.

Tog en paus igår, bara för att se hur det kändes. Det kändes ingenting, och nu är jag tillbaka igen med mitt vanliga sottis. Sottis är ett ord som är synonymt med strunt, enfaldigt yttrande och menlöst prat. Det betyder inte att alla mina inlägg kännetecknas av menlöst prat, bara en del. Resten av inläggen är s k non-sottisar. Missa inte dem!

3 kommentarer:

Karin sa...

Sottiserier är en trevlig genre, som inte ska underskattas. De djupsinniga inläggen däremellan är också bra. Så det är bara att leverera på!

Anonym sa...

Det ska bli! /N

Professorkajsa sa...

Sottis! Vilket underbart ord! Tack för att du lärde mig det! 🤗😄