fredag 3 november 2023

Ny dator

Jag sitter i detta nu framför en ny dator, och som alla förstår kommer kvaliteten på mina inlägg nu skjuta i höjden. 

Dock tidigast imorgon.

Tänker att jag måste redogöra för mina trettio sekunder (konferensens höjdpunkt) för att kunna släppa konferensen jag var på i början av veckan. Så håll i hatten, här kommer min del av redovisningen:

Jag heter Nilla. Jag har bott i Närke i 58 år och jag föddes i Östersund. Att ha tilltro till elevernas förmåga.

Kan verka vara ett magert resultat efter en hel dags arbete, men då ska man betänka att alla i arbetslaget hade sin egen variant, och att allt under redovisningen flöt på som ett rinnande vatten. 

Det var fan som ett konstverk, nu när jag tänker efter.

5 kommentarer:

krusiduller sa...

Ja, jag ser det framför mig. Konstverket alltså. Eller konstverken eftersom det var flera arbetslag. Jag kan tänka att både mångfalden och olikheterna i arbetslagen kommer fram tydligare efter en sån där speedövning. Det blir som ingen tid för oväsentligheter.

Från min point of view, som en som inte helt sällan är den som planerar för dylika dagar, känns det i sin enkelhet som ett ganska genialiskt litet uppdrag på en konferensdag.

/lillasyster

Karin sa...

Väntar med spänning på effekten av nydatorn som jag såvitt jag förstår kommer att handla om svindlande verkshöjder!

Anonym sa...

Vi hade kul, som sagt. Oklart dock om det var syftet med dagen!

Anonym sa...

Oj, det hade jag glömt. Det kan hända att det dröjer en avsevärd tid innan den där verkshöjden ger sig till känna. 😆

Professorkajsa sa...

Kärnfull presentation! 😄👍