söndag 19 november 2023

Ton

Ton är en intressant historia när man skriver. När jag för många år sedan gick en skrivarkurs fick vi pröva på att använda olika författares språk och rytm när vi skrev våra egna texter. Det var kul. Det öppnade nya dörrar och gav skrivlusten luft under vingarna.

Roliga grejer bör upprepas, så nu ska jag experimentera med ton i kommande inlägg. Tänker att jag läser utdrag ur författares verk och låter mig inspireras. Låter som ett jäkla projekt, och sådana har en tendens att kraschlanda, men kanske blir det roligt. Den som lever får se.

3 kommentarer:

krusiduller sa...

Åh. Jaha...ton säger du. Då kommer jag bli förvirrad, det känner jag med en gång. Din ton är ju din ton. Tänk om jag inte ens känner igen dig. Det blir ju jättekonstigt, har du inte tänkt på det?
Ett jäkla projekt håller jag med om. För mig.

Lillasyster

Professorkajsa sa...

Spännande!

//Från en som älskar projekt, även om många kraschar! :)

nillas liv på pinnen sa...

Krusiduller: Ja, hur tänkte jag? Framförallt tänkte jag att jag har oceaner av tid, och det har jag inte. Och min 'röst' kommer jag nog aldrig bli av med, hur less jag än kan bli på den.

Professorn: Ja, visst låter det kul! Men risken för kraschlandning känns just nu överhängande. Kraschlandning, kan man kalla det det när man inte ens påbörjat ett projekt?