onsdag 7 december 2011

I'm in lööööööööööööv!

Är helt sprallig och varm i hjärtat idag. Hade väl aldrig kunnat tro att en diskussion om Stäppvargen skulle pigga upp mig så till den milda grad, men livet är ju helt oberäkneligt! Oh, dear.

Kan man bli kär i en bokcirkel? Ja, det kan man och jag befinner mig nu i förälskelsefasen. Ni kan med andra ord inte förvänta er så mycket vett och sans från den här bloggen på ett tag och det känns väldigt befriande. Äntligen!

Men innan jag fullständigt ger mig hän ska ni få veta vad en pompong är:

påmmpå´ng, tofs av växlande utseende, kul-, päron- eller morotsformad, i regel framtill på huvudbonad, tillverkad av ylle- eller sidentråd.
 

Fattar ni?

19 kommentarer:

Marina sa...

Åh, en sån har jag alltid önskat mig!

Osloskånskan sa...

Jag fattar. Men den på bilden liknar ju lite på en blek (albino?) morot med strimlad blast...

Småländskan sa...

Jag tycker de kulformade påmmpångarna är snyggast!
Och äntligen ska vi bli befriade från din vettochsansblogg! Sooom vi har väntat på att du ska komma ut!
(ironi, om nu nån trodde nåt annat)

Duktiga Tjejen sa...

Jag vill oxå ha en bokcirkel!

Mette sa...

Precis den bilden var det! Mycket tjusig och nej, inte ett dugg snuskig (isf får man väl ha riktigt livlig fantasi). Heja pompongen!

Joanna Björkqvist sa...

Jag visste väl att bokcirkeln skulle sätta igång andra tankar hos dig än enbart vad du ska ha på dig!

Ikväll har vi bokcirkelträff igen och guess what...? I december läser vi alltid årets nobelpristagare som grund, men om vi tycker att den är för tung och trist, så har vi alltid ett alternativ.

Som av en händelse är årets alternativ Nära dig av petite moi.

Vänta bara när dina bokcirkelnördar (min vindsurfande man och hans raljerande vänner kallar oss gärna så) får tag i något beige...

Titti sa...

Åkejj, nu vet vi det. Kan vi nu få ett liknande utlägg om den där sista synonymen i måndagens rad! För den hade väl inte glidit in på eget bevåg?

Knasterfaster sa...

Jag äger två stycken pomponger! Jag tycker att mina är vackra. De har jag som gardinomtag ibland men mest hänger de bara som de är. De är styva och bastfärgade med guldtrådar. Så härligt att du är förälskad! Först trodde jag du hade mött fordprinsen. Glöm honom - hans fru är höggravid.

Lisbeth sa...

Vilken tur att jag läste ditt inlägg idag. jag förstår inte hur jag skulle ha klarat mig utan den här kunskapen. Så klart du blir förälskad så tungt som det var att läsa den boken
Ha en fin kväll

mockapocka sa...

Känns som en spännande och rolig utveckling av din blogg.
Nillas bokcirkelförelskelsemedelålderslivsfrågespalt. Kan ju bli hur intressant som helst.

mockapocka sa...

Bokcirkelförälskelsemedelålderskrisfrågespalt ska det vara.

XXX sa...

Har för allt i världen inte uppfattat så himla mycket vett och sans här tidigare heller...

Kul att du är hänryckt dock. Grattis!

Knasterfaster sa...

Är inte hänryckningens tid förbi förresten? Den var ju redan i maj. Kan det vara den globala uppvärmningen som har orsakat dig detta?

Maria sa...

Ja jag fattar!

Anonym sa...

En pompong måste ju vara det ultimata alltså. Får ge mig ut på jakt...

nillas liv på pinnen sa...

Marina: I singapore finns väl allt att köpa?

Oslo: Visst är den fin!

Smål: Ja, nu blir det bara oseriöst skit hädanefter.

Duktiga tjejen: Skaffa!

Singelmamman sa...

Kan jag få en liten hint om vad som sades om Stäppvargen? Eftersom du inte var så förtjust i att läsa den.

nillas liv på pinnen sa...

Mette: Haha, lustigt att vi föll för samma bild.

Joanna: That will never happen. Jag skulle aldrig våga.

Titti: Vilken menar du?

Knaster: Ja, jag tror jag skiter i fordprinsen, faktiskt. I den globala uppvärmning också, jag är inte speciellt hänryckt idag.

Maria: Hurra! Du är den första.

fruntimmerslivet: Kan väl inte vara så svårt att hitta? Annars får man ta en Montazamitofs och doppa den i stärkelse.
Lisbeth: Vad vore världen utan all interesting information jag förmedlar?

Mocka: Det blir till att ändra namnet på den här bloggen.

Tvillingen: Om du inte har uppfattat allt vett och all sans jag pumpat ut här så vet jag inte vem det är fel på. Inte mig iaf.

Singel: Att den var en utflippad dröm.

XXX sa...

Nilla: Näää, det är nog mig, det har jag fått klart för mig i dag.