torsdag 8 december 2011

Jävla facebook

Skriver Grattis på födelsedagen i en väns log och ser att jag redan skickat ett Birthday card. Fast jag inte har det. Och i våras skickade jag Easter Cards till mina facebookvänner; kaniner och kycklingar strösslades ut från mars till juni. Som om jag vore något slags påsk-freak, can't accept that it's over när sommaren kommer, typ.
Det var inte jag. Och det är inte jag om det kommer ramla ner käcka julhälsningar framöver. Bara så att ni som har den tveksamma äran att ha mig som facebookvän vet. Om jag inte vore med i två oundgängliga facebookgrupper skulle jag doppa mitt konto i saltsyra, köra det i strimmelapparaten på jobbet och göra bomber av resterna.

14 kommentarer:

Joanna Björkqvist sa...

"Don't make me angry. You wouldn't like me when I'm angry." David Banner aka The incredible Hulk aka Nilla.

Singelmamman sa...

Om jag skulle få ett galet påskkort eller ett glatt julkort från bland annat dig så skulle jag nog tänka att det var lite lurt på gång. Särskilt om det kom runt midsommar. Men jag skulle absolut uppskatta det.

Själv är jag väldigt dålig på att skicka kort, både elektroniska och gammaldags.

Marina sa...

Fördelen med att ha tillgång till no-salen alltså...

Lisbeth sa...

Det har då sluppit men är du riktigt på att du inte blivit kapad. För ett halv år sedan blev jag det. Jädrans vad mycket som skrevs till vännerna. Tyvärr inte mina ord men en del blev glad att jag hörde av mig. Nu när du snart ska bli kändis så får du väl vänja dig

Åsa Hellberg sa...

Du har kanske godkänt något i all hast?

Anonym sa...

Visst är sådant irriterande.

Karin sa...

Så om det kommer ett nödrop från dig (som det gjorde från en kompis nyligen) att du blivit bestulen i London och URGENTLY måste få låna fem tusen kronor som du bara kan få ut om jag skickar det till hotellets kontonummer osv, då ska jag bara helt hårdhjärtat neka att skicka pengarna?

tant Hannele sa...

så illa kan de väl inte vara...

Markattan sa...

Just därför, och av fler anledningar, som jag fimpade mitt konto!

Markattan, vill inte Facebook-bomba folk

Maj Korner sa...

Meh. Ta bort de applikationerna som skickar grejor då! Svårare är det inte. Och ge fasiken i att acceptera nya.

Lippe sa...

I min datorvärld åker jag ofta på dylika överraskningar!
Synd att vi inte bor närmare för då skulle du få ta mig! ;)

Malde sa...

Jag har i alla fall inte drabbats på detta sätt från dig :-)

Duktiga Tjejen sa...

Faceraped, som det kallas. Fy.

nillas liv på pinnen sa...

Joanna: Du har tur som bor så långt från mig hö hö.

Singel: Jag är också väldigt dålig på att skicka kort, det är väl förmodligen därför fb har steppat in för att hjälpa upp situationen.

Marina: Jag förstår inte hur ni andra klarar er! Som inte har en no-sal at your disposal.

Lisbeth: Kapad? Kan man bli det också?

Åsa: Jag skulle ALDRIG godkänna något i alla hast. Har hundra procent kontroll hela tiden. ;)

frunatmaken: FRUKTANSVÄRT!

Karin: Du kan lugnt hålla på pengarna. I synnerhet som du inte ens vet vad jag heter.

tant Hannele: JO, det kan det.

Markattan: Bara det att man liksom är med i fb-grupper som man vill vara med i... =(

Maj: Alltså VAD snackar du om, egentligen?

Lippe: Du får flytta hit.

Malde: Bra! I'm glad.

Duktiga tjejn: Är det det det kallas? Det blev många det där.