lördag 31 december 2011

Snart 2012

Och jag börjar det nya året med en SKRIVCHOCK.

I tio dygn, med början imorgon, ska jag skriva oavbrutet på den beiga. Hur outhärdligt spännande, frustrerande och roligt det blir kan vi ännu inte veta, men jag kommer uppdatera här dagligen med informativa inlägg om processens framskridande. Jag har aldrig förr skrivchockat mig själv och kan därför inte förutspå effekterna.
Antingen lyckas jag bara klämma ur mig några få sketna ord om dagen, eller så forsar de fram likt druvor i ett oljat rör. Mot tryckeriet i rasande fart! För det är det här året som alla mina beiga ordfiler kommer bli en bok som går att läsa. Så är det tänkt och då blir det så.

17 kommentarer:

Singelmamman sa...

Chock låter väldigt bra. Flöde också! Gott Nytt BokÅr!

Hanna Lans sa...

Först måste jag bara kommentera bloggnamnet Hotta Lotta: HAHAHA, oj, vad bra!

Sedan: Jag chockade mig själv i november med NaNoWriMo och det var verkligen jättebra! Så go ahead och chocka dig själv!

Knasterfaster sa...

Gott nytt bokchockår!

Zelda sa...

Jaaa, skrivchock låter bra!
Uppdateringar om processen låter också bra!

Är nyfiken som attan på din beiga, ska bli så spännande att få se den i tryck under året.
För det är ju så det blir, det har du ju bestämt nu :)

Åsa Hellberg sa...

Såklart att det blir!

Anonym sa...

Då lär du kanske erfara hur det är att ligga med åga.

Lycka till och Gott Nytt År!

h sa...

Förstår inte hur du kan förlora i wordfeud när du har så många ord på lager. :P

Nää, jag är inte kaxig, jag syftar på förra inlägget. :P

h sa...

Förrförra inlägget...var tvungen räkna efter...vet inte varför. :P

Duktiga Tjejen sa...

LYCKA TILL!!

Cina sa...

Övertygad om att det blir så! Jag hejar på din skrivchock! Heja Nilla! Och Gott Nytt År!

Magica de Hex sa...

Ey! Good luck. Ey.

Marina sa...

Jag tror på druvor i oljat rör - det kan bara bli bra!

Anonym sa...

Klart att det blir så som du tänkt, och bra tänkt...

Gott Nytt År, Nilla!

nillas liv på pinnen sa...

Singel, Hotta Lotta, Duktiga tjejen, Cina och fruntimmerslivet: Detsamma! =)

Hanna: Granna Hanna? Nja, kanske inte lika hot...
Ja, nu ska det bli skrivchock av! Alldeles snart.

Knaster: Man kan ju alltid hoppas!

Zelda: Ja, det har jag bestämt. Synd bara att man inte får bestämma i alla led...

Åsa: Ja, eller typ.

Vildhunden: Tack vare dig vet jag nu vad det är, och JA, jag ligger med åga titt som tätt.

Helena: Nu ska vi se här *kollar min ajfån*, vem var det nu som vann till slut...? Det var ju jag!

Magica: Ey, good luck to yourself! Med den här omgången, till exempel.

Marina: Visst känns det så? Man får trycka på lite men gör man det bör de halka fram rätt bra.

mockapocka sa...

Klart det blir som de där oljade druvorna. Tror stenhårt på det.

Mika sa...

Chockera är bra... mycket bra!!!

Ey! Förresten! Jag har hört att alla stora skribenter ligger i sängen och skriver... inte på anvisad plats.
Jag har alltid varit lite avundsjuk på detta. Måste helt klart vara helt underbart att kunna utföra sitt yrke liggande i sängen!!! ...tja... om det innefattar skrivande... inte det andra yrket... som man troligtvis även det kan utföra i sängen... vad vet jag. Jag ska sluta skriva nu.

Kram

Kati sa...

Skrivchock låter bra! :))