torsdag 29 december 2011

Dagens blogginlägg

Nu får det vara nog med mitt såsande på bloggen! Bara för att jag börjat spela wordfeud kan jag inte låta hela mitt övriga liv (läs: bloggen) falla i glömska. Hädanefter ska jag skriva blogginlägg varje dag, det är ett nyårslöfte. Ett annat nyårslöfte är att jag ska skriva klart min beiga roman i januari och skicka in den till förlag i februari.

Yay!

Det sistnämnda är det bästa nyårslöfte jag någonsin skådat. Satans synd att jag och nyårslöften inte är kompatibla. Vore vi det skulle jag med sällan skådad snits nu styra upp mitt liv till höjden av perfektion vilket innebär ett perfekt liv som ser lite random slarvigt ut. Ni vet.

Men, eftersom min insikt om min oförmåga att genomföra nyårslöften blott existerar på ett intellektuellt medvetandeplan, så inbillar jag mig tills vidare att jag kommer skriva klart i januari och skicka in till förläggare i februari. Och skriva blogginlägg varje dag. Är helt övertygad.

För övrigt får jag storstryk av mina döttrar på wordfeud och undrar därför om några som är lite sämre kan tänka sig att spela mot mig? Ja?

27 kommentarer:

Duktiga Tjejen sa...

Men JIPPIE, snart är din färgsprakande klar, hurra!

Magica de Hex sa...

Ja, spela med mig, jag är urkass! Magica de hex!! Komsi komsi!

Singelmamman sa...

Japp, spela mot mig; Singelmamman. I övrigt funderar jag på skillnade i att "styra upp livet till höjden av perfektion.. som ser lite random slarvigt ut". Till ditt normalt perfekt slarviga liv.
Men dina nyråslöften är väldigt bra. Själv har jag inget nyårslöfte, jo förresten, det är något om planering, framförhållning, ekonomi.. jada jada.

nillas liv på pinnen sa...

PS På wordfeud heter jag: greklandochjag

Tyvärr vet jag inte hur man bjuder in till spel så ni får bjuda in mig!

Anonym sa...

Mål måste man ha så det blir nog bra med romanen. Vad gäller wordfeud så måste man väl vara lite modern och ha en mobil som håller måttet? och då går jag bort direkt. Eller är jag helt urblåst här nu??

Pillargontanten sa...

Spela med mig, jag skickar en inbjudan, och jag varnar dig, jag suger verkligen, så du lär vinna :)
Fast det kanske var det som var meningen :))
pillargontanten

Lippe sa...

Då får du lägga ifrån dig mobilen och skriva klart!!
Håll inte på och skyll på att du fått så många invites till WF så att du inte kan skriva färdigt!
När du skrivit klart ska jag skicka en invite till dig, inte förr!!
Fatta hur sugna vi är på att få läsa din roman!!

Zelda sa...

Random slarvigt låter bra, måste det styras upp??

Mål är bra att ha, så jag ser verkligen fram mot att boken blir klar snart.
Men eftersom jag tror att du grejar att ha många bollar i luften så skickar jag också en invite på WF.


ps. jag heter inte som jag heter här, men om du ser en bild på en rödrandig mysig katt som sträcker på sig så är det jag ;)

Åsa Hellberg sa...

Jag är coach och kan ta rollen som målpressare här om du vill?

Lisbeth sa...

Inga nyårslöften här inte. Jag bryter dom bara. jag skulle vilja vända på det: Någon annan kan ge mig ett löfte då skulle jag garanterat hålla det

Marina sa...

Nyårslöften är ju till för att brytas, så den här gången kanske vi kan hoppas på ett undantag!? När jag någon gång lägger bort min gamla Ericsson och skaffar mig en sån där snitsig sak ska jag spela jag med - återkommer!

mockapocka sa...

Jamenja! Det kommer bli precis som förr när vi körde ordleken, fem ggr fem rutor!
Men hur gör jag? Hur börjar man?

pimsan sa...

wordfeud är beroendeframkallande ha ha och jag är ursämst..nästan :P

Katarina sa...

Farligt spel det där. Wordfeud. Jag har bjudit in dig.

Men jag kan inte lova att vara sämst. Moahahahaha.

nillas liv på pinnen sa...

Duktiga tjejen: Ja jo ja.

Magica: Då får vi hoppas att du verkligen är urkass!

Singel: Planering,framförhållning, ekonomi... Hör du vad TRÅKIGT det låter?

Tant Björn: Alltså man måste ha en iphone. Jag fick en i julklapp. Du får komma igen när du fått en!

Pillargontanten: Japp! Det var det som var meningen. ;)

Lippe: Jag skulle verkligen bli klar jättesnabbt om det inte vore för att jag för närvarande har så många wordfuedspel att sköta. =)

Zelda: Jag funderade lite först men tänkte: va fan det är väl bra att ha en bagare i bekantskapskretsen.

Åsa: Raring där! Du vet att man pressar mig på egen risk?

Lisbeth: Ja, andras löften är ju inte så svårt att hålla, då är det ju de som gör jobbet så att säga.

Marina: Bra! Jag väntar (på att få krossa dig).

Mocka: Ska du fråga mig det? Du måste ha ett namn och sedan någon som fixar resten åt dig. Jag väntar ivrigt på din inbjudan.

pimsan: Är du sämre än jag? Det är den centrala frågan.

nillas liv på pinnen sa...

Katarina: Nu jävlar ...

Karin sa...

Ähum... Du funderar alltså på en nykonstrutivistisk roman med avslutning i wordfeudformat? Fräscht tänkt! Men om inte skulle jag kanske möjligen kunna befara att det kan uppstå någon liten tidskonkurrens mellan projekten.

Knasterfaster sa...

1. Du måste mobilanpassa din blogg för annars blir jag galen. Måste ju läsa via mobilen nu när min dator inte funkar.:(
2. Skriv taxichaufför i wf så får du massor av poäng. :)

Vero sa...

Jag slutade spela för jag satt ju med mobilen hela tiden... Det var INTE bra för mig.

mockapocka sa...

Va?! Är det inte du som bjuder in mig? Nu blev det ju jobbigt.

Anonym sa...

Jag är helt i Wordfeuds kontroll. Nästan så att mannen blivit lite irriterad och känner sig åsidosatt.
Men vill du köra en duell så hittar du mig där som -A-N-N-A-

Om du vågar vill och kan... ;)

h sa...

Skickat inbjudan jag med...fast jag vill ändå att du ska skriva färdigt den beiga så jag får läsa den snart. :)

helenamnet

cat sa...

Jag känner inte för att fastna i wordfeudmissbruket, så jag har inte laddat hem den appen.
Då jag är ännu mindre kompatibel med nyårslöften, så ger jag inga längre.

Gott nytt år!

nillas liv på pinnen sa...

Karin: Tidskonkurrens? Jag förstår inte. När jag är klar med mina fjorton wordfeudspel ska jag ju skriva... Kanske inte blir i januari, men vad fan.

Knaster: Ska omedelbart skriva taxichaufför, eller så fort jag får just de bokstäverna förstås.
Mobilanpassa? Du kan inte förvänta dig sånt av mig. Enda lösningen är att KÖPA NY DATOR.

Vero: Eventuellt inverkar det på mitt liv också. Jag har en känsla av det.

Mocka: Men du som är så bra på att fixa grejer! Shoot!

Fruntimret: Just nu har jag fjorton spel på gång så jag avvaktar...

Cat: Nej, nyårslöften är ett skit, men nu har jag baxat dem ända hit...;)

Annika, Bokplantan sa...

Jag är skitdålig på Wordfeud. Har vägrat spela eftersom jag vet att jag skulle fastna, men dagen före julafton träffade jag båda mina syskon och då var det kört. Då kunde jag inte låta bli längre och mycket riktigt är jag fast. Jag heter systraböj om du vill ha en match.

Duktiga Tjejen sa...

Jag sökte på greklandochjag men fick ingen träff!!

nillas liv på pinnen sa...

Duktiga tjejen: Jag har ändrat till 'nillalivet'!