måndag 5 december 2011

Måndag morgon

Kom på att jag har härvor och tramsor av en beige roman som ligger och dräller. Livet är fullt av överraskningar.
Nå, när livet nu är det (fullt av överraskningar) och jag faktiskt har det (omkringdrällande beiga härvor och tramsor), tänkte jag att jag kanske skulle tråckla ihop eländet. Gäller bara att släpa fram datorn (fast det har jag ju uppenbarligen redan gjort) och kedja fast mig framför den.
Japp. Nu kör jag. Brum, brum.

PS Det är inget krav direkt, men ni får gärna skriva HEJA! i kommentarsfältet.

32 kommentarer:

Mitt bästa jag sa...

Klart jag skickar ett HEJA till dig med jordens självdisciplin ;)
Lycka till med tråcklandet :)

Mitt bästa jag sa...

Förresten vilken underbar blogg - du hamnar på min blogg-roll - för återbesök :)

så nu tassar jag ut så du inte störs i ditt skrivande

Pia sa...

Jag tycker det låter intressant och fascinerande med en beige roman, som omväxling till alla mörka noir-skildringar som finns. Heja dig!

mockapocka sa...

Heja, heja! Du får ett bröd om du färdigställer romanen.

Marina sa...

Se bara till att du fastnar på "rätt" sidor på datorn också...det finns ju så mycket konstigt som kan dra åt fel håll ;)
Heja Heja!

Knasterfaster sa...

Det är ypperligt väder för just romanfärdigställande idag. HEJA HEJA HEJA HEJA

Katarina sa...

HEJA!

Kom inte och säg att jag inte förstår en fin vink.

Eller åtminstone en väldigt tydlig vink.

Lisbeth sa...

HEJA

Kati sa...

Heja, Heja!!!

Joanna Björkqvist sa...

Vi är tydligen inte bara luspudlar, utan lydiga också!

Heja, heja säger förstås även jag!

Åsa Hellberg sa...

Heja! Själv har jag kört fast i manus två.

Singelmamman sa...

Åh hej, Åh hej, Åh hej, Åh Heja!
*gör vågen*
Skönt att du är lika disciplinerad och lydig som vi är.
Skriv klart NU!

Kalle Byx sa...

Heja heja. Kul att du är tillbaka på Skrivpuff.

Malena -tankar ur mitt liv! sa...

Heja dig! (som min mormor alltid brukar säga!) Som någon här över sa, det är verkligen ypperligt väder för att sammanställa en roman!

Maria sa...

Jag förstod vinken...

Heja, heja!!

cat sa...

Heja! Hoppas att de beiga slamsorna snart sitter ihop.

Andra intryck sa...

Heja heja!!!

Karin sa...

Ända sedan någon myndighet tvingade mig uppge hudfärg på min nyfödda son (detta utspelade sig utomlands) och jag drog till med beige, eftersom ingen av de tillgängliga kändes relevant, ända sedan dess har jag tänkt på beige som en hudfärg. Så lappa omedelbart ihop de där slamsorna! Det gör ont förstår du väl. Heja på!

Duktiga Tjejen sa...

Heja heja! Är övertygad om att din Beiga som sagt är totalt färgsprakande. Ta din tid, men cant wait samtidigt liksom ;)

Miss Upsey Daisy sa...

HEJA HEJA min blivande favoritförfattare!

h sa...

Heja!! :D

disco sa...

heja

Småländskan sa...

Heja

Maj Korner sa...

Nu är det kväller och som hejaropen har haglat in här under hela dagen så är den beiga säkert, om inte tråcklad så åtminstone nålad. Heja!

Charlotta sa...

Heja!

Siddharta av Hermann Hesse har jag nyss lyssnat på som ljudbok. En varm och tänkvärd roman. Du har en fin läsupplevelse framför dig.

Titti sa...

HEJA!

och, jodå, Rosfeber FINNS bevisligen eftersom jag HAR det. Undrar om det utbryter efter att man en gång i tiden läst "Mästerdetektiven Blomkvist"... inkubationstid typ 42 år eller så!

HEJA! (en gång till för säkerhets skull)

Cina sa...

Heja Nilla!

Zelda sa...

Oj, här kommer ett HEJA från mig också, hoppas tråcklingen flyter på :)

XXX sa...

Heja, heja friskt humör
Skjortan hänger utanför...

Klar?

Shamrock sa...

Heja heja

Spader Madame sa...

Heja!

Fasiken. Det räckte inte så himla långt!

You go girl! Ligger litet bättre i munne för mig.

Malla sa...

åh heja heja!