måndag 5 december 2011

Man får tacka för dagens alla hejarop!

Mycket kan man säga om er men ett 'HEJA' sitter i alla fall inte långt inne. Har knappt kunnat koncentrera mig på den beiga för alla kommentarer som ramlat in.
Sexhundratrettio ord har jag trots allt knåpat ihop och om det kan man ändå säga att det är sexhundratrettio ord. En tråd har jag också avslutat med en ganska raffig pompong, om jag får säga det själv. En karaktär blev lite tilltrasslad i processen men så kan det gå.

Dagens synonymer: tofs, vippa, tott, test, tufs, slinga, frans, puska, pompong, snopp

21 kommentarer:

Katarina sa...

Du skrev snopp!

Är det en erotisk roman du skriver?

Det skulle inte förvåna mig. Ditt liderliga stycke. ;-)

Lippe sa...

Heja!!!
Snopp och tofs är väl alldeles samma sak ;)
Hihihihihi....

nillas liv på pinnen sa...

Katarina: Vad säger du männscha?! Jag har inte skrivit snopp, nu måste du ha läst fel!

Lippe: Men nu var det en POMPONG!

Gafflan sa...

Heja heja heja!
Jag är extremt nyfiken på det raffiga pomponget och den tilltrasslade karaktären! När kan jag läsa???? Va???

Knasterfaster sa...

Vad är en pompong för något? Tror aldrig jag har stött på någon.

Joanna Björkqvist sa...

Kommer vi att förstå din beiga om vi inte har ett lexikon till hands? Koaffyr tog tid att greppa och pompong vet jag inte om jag vill ta till mig... Kan man ha det till nåt? Vad säger wordfued?

mockapocka sa...

Så pompong är typ samma sak som tofs och snopp??? Jaha, ja då förstår man ju var ordet tampong kommer från.

Lippe sa...

*fnissar*

Västgötskan sa...

Maria Montazami-tofsar...? :-)

Agneta sa...

Snäääälla, kan du inte lägga ut ett litet smakprov! Snäääälla!

Ps. När jag googlade på Flödesskrivning kom din blogg upp på andra plats! Den om eleven som skrev massa vagina i sin text. :)

Marina sa...

Jaha ja, så från och med nu så sätter jag upp håret i en snopp ;)

Mette sa...

Jag tycker pompong lät lite halvsnuskigt faktiskt, och obestämbart - sitter den på en man eller kvinna undrar man ju. Trist om det bara är en sån där ful tofs som man hittar om man googlar på den.

Mette sa...

Fast nu måste jag ta tillbaka. Jag hittade en väldigt styv och tjusig pompong till sist: http://widforss.chiaro.mrfriday.com/auktioner/bilder/13/V04M_022.jpg

Magica de Hex sa...

Vad i hve är pompong?

Åsa Hellberg sa...

Penis?

Maj Korner sa...

Snart skriver du väl om antimakasser också.

h sa...

Du har alltså avslutat en tråd med en snopp?! :)

Anonym sa...

Vad månde bliva av denna beiga roman med tanke på de där synonymerna. Jag väntar med spänning...

nillas liv på pinnen sa...

Gafflan: Bra fråga!

Knaster: Jag tror jag får lägga in en bild i nästa inlägg.

Joanna: Jag kanske får ha ordlista längst bak? Nej, jag använder inte så ovanliga ord i min beiga, det är bara ni som läser min blogg som blir utsatta för min speciella böjelse! =)

Mocka: Eller hur! Allt får sin förklaring till slut.

Lippe: =)

Västgötskan: Well, något åt det hållet.

Sos: Jag kan ju inte lägga ut ett smakprov på slutet heller! Det finns ju folk som inte vill veta hur det går innan de börjat läsa.
Och hoppas att det inte var den eleven som googlade flödesskrivning. =/

Marina: Det tycker jag apselut att du ska göra!

Mette: Det är en snygg tofs, inte snuskig alls. Tyvärr kunde jag inte få upp webadressen du angav men jag har hittat en bild. =)

Magica: Svär inte!

Åsa: Va? Var kom den in i sammanhanget? Va? Va? Va?

Ulrika sa...

Jag Hejade inte. Jag skäms. Jag var inte så datornära igår att jag hade chans att Heja.

HEJA!

Men jag hejade nu som du kanske märkte?
Snopp är ett fint ord, passar himla bra ihop med pompong tycker jag. På många sätt.

nillas liv på pinnen sa...

Maj: Nu har jag googlat och sådana finns ju på äldre tåg! Himla fina och bra så att inte min pomada kladdar ner fåtöljen.

Helena: Hm, på sätt och vis kan man kanske säga det.

Fruntimmer: Det undrar jag också!