onsdag 9 augusti 2023

Dans ska inte underskattas

Vi fick dansa en koreografi till Fight Song och det var roligt. Femtio gymnasielärare med varierande talang  gjorde sitt bästa och det ska inte föraktas. Det är en fin sång och jag blev påmind om hur roligt det är att dansa. Ska lära Skåne stegen.

Men det allra roligaste idag var när jag i en konversation hörde 'man får provligga lite' istället för 'man får lite billigare'. Vi var några som pratade om för- och nackdelar med att gå i pension. Hur kunde hon prata så slarvigt? Det är min undran idag.

4 kommentarer:

Karin sa...

Så pass! Diskussioner om pension redan första jobbdagen ...

Professorkajsa sa...

Perfekt hörsel kan således göra livet lite tråkigare! 😄

nillas liv på pinnen sa...

Karin: Andra jobbdagen, Karin! Det är skillnad.

Professorkajsa: Det var min kollega som sluddrade, på min hörsel är det inget fel. :P

Anonym sa...

😄