måndag 14 augusti 2023

Skolstart

En liten glimt från dagens förvärvsarbete:


'Elevernas schema, har du det?'

'Elevernas schema?'

'Ja, vi fick det i torsdags. Du sa att du skulle kopiera upp det till eleverna ...?'

'Va, sa jag?'

'Ja, det gjorde du ...'

'Det har jag inget minne av. Men jag går och kollar.'

Jag promenerar iväg till arbetsrummet, bläddrar i högarna av papper som ska delas ut till eleverna. I C-klassens hög ligger elevernas scheman, uppkopierade. Jag utbrister 'just, ja!' och går tillbaka till min kollega.

'De låg där! Jag hade kopierat.'

'Det var väl det jag tänkte.'

5 kommentarer:

Karin sa...

Intressanta inblickar i skolarbetet:

1. Man har arbetsrum
2. Eleverna får fortfarande pappers-scheman
3. Schemat dyker upp rätt nära själva skolstarten ("i torsdags")

Professorkajsa sa...

Så mycket att hålla reda på, så mycket administration, när man jobbar- inte konstigt att en blir trött!

nillas liv på pinnen sa...

Karin: Japp, och då är det bara introduktionsschemat. Det som ska gälla för höstterminen kommer först nästa vecka.

Professorkajsa: Nej, det är verkligen inte konstigt! Jag har jobbat en vecka nu och är helt slut i huvudet.

Christine sa...

Visserligen har man arbetsrum. Dock ingen tid att vistas i dem. Visserligen har man pappersscheman. Dock inte rättvisande. Nåja, allt löser sig.

nillas liv på pinnen sa...

Christine: Ja, det gör ju det. Ibland på ett bra sätt och ibland på ett mindre bra ...