lördag 12 augusti 2023

Vad som helst

Man kan skriva vad som helst på sin blogg. Exempelvis kan man berätta att man är på sidan 131 i Sveas son, och börjar tycka att den är lite tråkig. Förlåt Lena Andersson, men jag tycker att den ironiska tonen i berättelsen är tjatig. (Ska jag säga, som jämnt skriver ironiskt. Jag kan inget annat.) 
Kritiken mot folkhemsbygget är stundtals klockren, ändå blir det torrt. Jag blir inte berörd, som Idoljuryn brukar säga. Jag vill känna något när jag läser. Jag vill känna att Ragnar är en människa, och inte en maskin. Jag skulle tycka synd om hans barn om inte de också var små fyrkantiga enerverande folkhemsvarelser.

Men, jag har bara läst halva boken. Finstämdheten kanske kommer i andra halvan.

9 kommentarer:

Karin sa...

Eller kanske inte ... She has a way with words, teoretikern Lena Andersson, men ibland kanske det inte räcker.

Professorkajsa sa...

Jag brukar aldrig läsa ut en bok jag inte gillar (om jag inte få betalt för att göra det). Waste of human Life om du frågar mig! :)

nillas liv på pinnen sa...

Karin: Nej, det kanske inte gör det helt enkelt.

Professorkajsa: Det har du rätt i. Vägra läsa tråkiga böcker!

Karin sa...

Nu har Lena A överträffat sig själv i att skriva konstiga ledare (eller om det var någon slags kolumn?) i Svenska Dagbladet. Senast hon retade gallfeber på många (jag försökte dock påminna mig att hennes ärende är att provocera så mycket som möjligt) var när hon tyckte att det inte kan vara något problem att folk har så ont om pengar att barnen äter extra mycket i skolan, särskilt innan och efter helgerna. "Deras föräldrar har säker råd att ge dem gröt. Havregryn är billigt." Och nu har hon varit i Italien och pratat med hotellpersonalen, som tycker att vädret är rätt normalt. Alltså har vi inga klimatförändringar att oroa oss över.

Anonym sa...

OMG! Hon är galen! //Professorkajsa

Professorkajsa sa...

OMG! LA måste vara galen! 😱

Professorkajsa sa...

OMG! LA måste vara galen! 😱

Professorkajsa sa...

Det var ju inte meningen att skriva samma kommentar tre gånger 😄

Anonym sa...

Det kan bli så när kommentarerna ser ut att bara försvinna i tomma luften! 😊 🤗 /Nilla