tisdag 31 oktober 2023

Konferens

Nu måste jag skynda mig att blogga innan jag somnar.

Har varit på konferens två dagar och det sliter. Uppdraget igår var att få fram den unika kvintessensen i vårt arbetslag. Kvintessens betyder ungefär ’väsentlig kärna’ och hela måndagen arbetade vi hårt för att hitta den. Diskussionerna var upphettade och pressen stor eftersom vi skulle redovisa vårt resultat till de andra arbetslagen efter eftermiddagsfikat. Plus presentera oss själva och allt som allt fick det bara ta tio minuter, vilket gav var och en i mitt lag ca trettio sekunder.

HUR GICK DET? 

Kan man undra.



4 kommentarer:

Professorkajsa sa...

Vilken omöjlig uppgift! Och alla dessa uppgifter man får på personalkonferenser - oftast helt meningslösa, men jag hoppas du och kollegorna hade kul när ni gjorde den! 😄

Karin sa...

Kvintessensen – vad gulligt! Väldigt trevligt att ni inte fick i uppdrag att presentera er USP!

Anonym sa...

Vi hade roligt! Speciellt när vi försökte komma överens om hur vi skulle redovisa. 😂

Anonym sa...

Det kommer nog på nästa konferens, ha ha. Skulle inte förvåna mig.