fredag 5 februari 2010

Golvad

Jag är sjuk. *piper*
Och det är inte någon "Är jag inte lite sjuk om jag känner efter?"-sjukdom utan en redig golvning. Kan vara vinterkräksjukan, utan att gå in på några detaljer om varför jag tror det.
Jag hade glömt bort, kan jag säga, hur det är att må riktigt illa. Att jag dessutom har migrän och feber gör att jag inte orkar göra någonting! Inte ens cykl till jobbet.
Måste ha varit länge sedan jag var såhär sjuk. Den totala mattheten känns som en komplett överraskning.
Jag ligger nu när jag skriver och jag villinte hanågot godis fast det är fredag.
Då förstår ni hur sjuk jag är.

35 kommentarer:

Y sa...

Ååh, stackars dig! Vill ju inte komma med glada tillrop när du är ynklig, utan det blir faktiskt en varm medkännande suck. *suck* Synd om dig (och synd på fredagsgodiset...). Svep om dig och vila! Och blogga lite så fort du orkar. (Vi här ute behöver ju vår dos av upp-piggande Nilla-läsning ;))

Annika sa...

Men oj!!
*smeker medhårs*

Skickar vätskeersättning, blåbärssoppa och en chokladbit.
Den sistnämnda skall intas när du har blivit frisk.

Malla sa...

nämen så trist, hoppas du repar dig rekordsnabbt så du inte behöver ligga sjuk hela helgen! Kram på dig!

Miss Upsey Daisy sa...

Hoppas det vänder snart. Om det är ovan nämnda sjukdom brukar den försvinna på en dag. Åtminstone de gånger jag har haft den..

Agneta sa...

Åhfy stackars stackars dig...
Jag kan inte annat än hoppas att det går över jättejättesnabbt!
*tycker synd om*

Ewa sa...

Stackare! Om du inte vill ha godis så fattar jag verkligen hur sjuk du är. Kan bara tänka mej om det varit jag som var så drabbad

krya på dej!

Chrissan sa...

Krya på dig!

Gafflan sa...

Stackars Nilla! Vinterkräksjuka kan man allt vara utan, sån skit, rent ut sagt. Hoppas det passerar snabbt!
I morgon är det lördag och då är du säkert sugen på godis.
Kram på avstånd, ifall det är kräksjuka.

Märta sa...

Men stackare! Krya på dig snabbt!
Den där kräksjukan är det absolut vedervärdigaste man kan råka ut för!

stina sa...

Oj...då!!!

Då är det riktigt ILLA !!!

Varma eller svala kramar.....beroende på hur hög feber du har ?! ;)

LabHäxan sa...

Stackars dig!! Om man inte vill ha något godis då är det allvarligt, men du orkar blogga.. då finns det hopp fortfarande

Eva sa...

Å fy! Lider med dig! Som tur är går det fort över...

Mina dagar sa...

Så tråkigt! Hoppas att det går över fort! Och det brukar det ju göra om det är vinterkräksjukan. Men oj vá dålig man är medans det pågår!!!
Bra att inte äta godis för det kan man få hål i tänderan av :)

Osloskånskan sa...

Resorb vätskeersättning från apoteket. Så går det fortare mot chokladätande igen. God bedring!

reneesfotoblogg sa...

Hade jag känt mig så dålig så jag inte ens kunnat äta godis, alltså en släng av rigor mortis då hade jag ringt 112. FÖR DÅ ÄR MAN SJUK!
mvh R

Madlar sa...

Va, lockar inte ens en tallrik med gräddig, kall glass? Krya på dig!

Bloggande 4barnsmamma sa...

Fy farao! Stackare.
Krya på dig!
Snabbt.

Spader Madame sa...

Get well soon = sluta kräkas omedelbart!

Cyberkram... för en annan var tydligen immun!

segsliten sa...

Stackars dig! Jag hoppas verkligen du blir bättre SNART så att magen kan få ro att äta godis igen.
Kram ♥

Realisten sa...

Krya, krya!

Lillian sa...

Men jöstanes vännen, då måste det vara allvarligt!
Du får bädda ner dig och krya på dig asap! ;-)

Singelmamman sa...

Ja jäklar, då är det illa, Nilla!
Skickar en kram härifrån, på säkert avstånd. Lovar att inte heller äta godis idag, sympati you know. (och så är jag inte sugen, men vin ska jag ha)
Ta och krya på dig!

Ulrika sa...

Stackare, så sjuk att man inte vill ha godis, DÅ är man sjuk.
Inget fusk här inte.

Däremot kan du ju se fram emot några kilon som försvinner, sen gäller det att blunda när dom kommer tillbaka sen, brukar bli efter ett par dar sen tillfrisknandet.

Kramar från mig och lite virituella godisar (du kan spara dom till senare) från mig *kramar om*

Cina sa...

Krya på dig!

Knasterfaster sa...

Jag hoppas du mår bättre nu! Kram!

Camilla sa...

Krya på dig!
Kram på dig!

M. sa...

Usch, krya på dig!!! Stackars dig! Det är sååå synd om dig! Inte roligt.

Om det är vinterkräk (och inte en vanlig seg maginfluensa) så går det över rätt så snabbt. Vinterkräk är ju rätt intensiv, om man säger så. Om det är nån tröst???

Hoppas att du är bättre snart!

Mika sa...

...stackars dig... tänker på dig och tycker synd om dig....

Krya på dig!

Dreamsalive sa...

Krya på dig! Du kan ju alltid ta igen det missade godiset senare under veckan.

Tänkte bara sa...

Jag lider med dig. Inget godis, uj,uj.

Knaada sa...

Inget godis, det var inte bra! Då klarar du kanske inte lite kuckelimuckmeddicin heller?

MissC sa...

Fy å usch!!! Inge kul att vara sjuk å inte ens orka godis!! :(

Krya på dig!
Kram

nillas liv på pinnen sa...

TUSEN TACK för alla uppmuntrande och medkännande kommentaraer. Jag blir nästan frisk på kuppen.
Hyser visst hopp om att jag ska kunna sitta i soffan ikväll och titta på melodifestibvalen och kanske även suga på någon liten godis.

Kram till er alla (så här på behörigt avstånd)!

anne sa...

Eländans elände och stackars dig...

Det är konstigt att det aldrig är det minsta mysigt att vara sjuk, det som man på något vis inbillar sig när man är frisk men inte har lust att gå till jobbet.

Pia sa...

Ja, vill du inte ens ha godis, då är det allvarligt! :o( Jag hoppas att du kryar på dig fort! Kram!