onsdag 10 februari 2010

Åter från de döda

För de som är avundsjuka på min viktnedgång kan jag berätta att med den följer ett askgrått ansikte i 103:årsåldern.

"Men, vad hon överdriver", tänker ni nu, men det gör jag inte!
Jag har blivit lika förundrad varje gång jag gått in på toa de senaste dagarna och sett mig själv i spegeln: Är det där jag?! Nej, det är det inte, har jag tänkt och gått ut därifrån, vilket inte har gjort så mycket då man ändå inte kissar speciellt många droppar när man spyr upp allt man får i sig.
Mest förvånad är jag över de nytillkomna rynkorna runt munnen. Lite som om jag hade tagit ut löständerna. Antagligen är jag en sån som går omkring och snörper på munnen utan att veta om det. Men med tanke på alla idioter man stöter på titt som tätt så är det kanske inte något att förvåna sig över.

Sen har jag bekymmersrynkor i pannan djupa som Marinergraven (om man ser det i ett globalt perspektiv). Sådana rynkor har jag haft tidigare också men de har inte varit lika djupa. *helt säker* Dessutom har det tillkommit mindre djupa vid sidan av som ser likadana ut som de två stora men är mindre. Som smågravar kan man säga. Eller svallvågor om man vill vara mer poetisk.

Kan också nämna att mina ögon har poppat in i skallen någon centimeter. Om det inte är döskallen som växt, så kan det också vara.

Hursomhelst, var det någon som ville byta?
Nej, jag tänkte väl det.
I helgen ska jag äta ungefär åtta kilo godis, vilket jag tror är det minsta som ska till om man ska återanskaffa fyra kilo kroppsmassa. *laddar*


PS Det går bra att tipsa om favoritgodisar! Passar bra att prova lite nytt när man ändå ska äta så mycket.

41 kommentarer:

Osloskånskan sa...

En riktigt trevlig helgsyssla du har framför dej!
chokladchokladchoklad

Agneta sa...

Jag kan skicka upp en påse med skumtomtar. Jag vill ändå inte ha den, och ändå lockar den mig till fördärv om bara en timme.
Fan också.

Pillargontanten sa...

Cocosprickar!
Nappar, men det ska vara Haribos :O)
Yummy... Fast jag äter ju inte sånt, just det...

veronica sa...

Ät det godiset du vet att du gillar, tråkigt om du skulle behöva spy för att du fått nåt äckligt i munnen;)

Bibban sa...

mmm vita sega är gott och lite choklad därtill så fyller du ut rynkora lite. för mycket och för lite skämmer allt heter det ju;))

Katarina sa...

Nämen du vet, det är som jag alltid brukar säga: Inget ont som inte för något gott med sig som inte för något ont med sig som inte för något gott med sig som... ;-)

Vad gäller godis är jag traditionalist och säger Marabou Mjölkchoklad. Smälter både i händerna och i munnen.

Hoppas du verkligen är fri från magsjukan nu och får en härlig helg. (Jo, man kan säga det redan nu. Onsdagen är avklarad och det är bara utförsbacke kvar av veckan.)

Fru Venus sa...

*skrattar så jag gråter* En hel kaka Fazers blå är mitt tips :-)

vildhunden sa...

Skippa godiset och var glad åt att du fått synbara bevis på din ålder och visdom :-)

Magica de Hex sa...

Filidutter! Bästa, bästa ever.

Maj Korner sa...

Men. Undrar du inte vad det är för gamling som flyttat in på muggen hemma hos dig? Och hur hon kom in?

Förresten är det bra att du varit sjuk nu, då har du klarat av den delen så du är frisk när du ska åka.

Och godis pratar jag inte om på onsdagar. Av princip.

Malla sa...

av det där 8 kilona som du ska äta, kan du inte räkna in en hel kladdkaka? det är gott och flott. Kanske en semla på det.

Ewa sa...

Ditt ansikte verkar ha fått det där som man säger: Snyggt med rynkor, det visar erfarenhet, o att man har levat. Fast jag tror inte att du håller med om detta. Inte det sista iaf.

Gafflan sa...

Hahahaha...ursäkta men gravar, svallvågor och döskallar. Du är så rolig.
Bästa godiset är, enligt mig, ALL SORTS CHOKLAD, SALT LAKRIS och nästan allt annat.
*smaskens*

Spader Madame sa...

Semla!

mockapocka sa...

Tycker det låter som om du är lite uttorkad. Typ ingen vätska kvar alls i skinnet (såg ditt ansikte framför mig, typ vindruva kontra russin). Kanske skulle lägga till lite dryck till godismenyn.

♥ Carina ♥ sa...

Stackare!! Vilken pärs du gått igenom!
Ta det lungt med go sakerna i helgen annars är min gissning att du kommer att spy igen :)
Kram

Miss Upsey Daisy sa...

Lösgodis. En bit av himlen!

Stina med Blenda sa...

Öhh !!....nu förstår jag varför jag har bulldogskinder....F'n va jag måste träffa idioter jag måste skälla på....nåja åtminstånde se respektingivande ut.

Vad sägs om EN djup vallgrav mitt emellan ögonen....uppkom nog för att ögonbrynen skulle hålla fred med varandra.

Men visst kommer skönhet inifrån.....inbillar jag mig iaf
Skit i spegeln, den är bara avundsjuk och försöker förvränga den verkliga Nilla. Den känner din svaghet just nu, vänta tills efter helgen. Då ska du se att du återfått kontrollen.

Jag tycker du ska prova Noblesse (om du inte har gjort det)....det ska jag göra igen....Mummmmmssssss.

Lillsnörpa sa...

En klok person sa en gång till mig att varje rynka har någonting bra att brätta. Rynkor föds tydligen när man skrattar mycket :)

sv: Så glad jag blir att du gillar det jag gör! Det gör kanske så att jag blir rynkig, så mycket som jag ler nu. Men det är det självklart värt! :)

bakom berget sa...

Jag tycker att du ska göra ett besök på ett härligt kondis. Peka och välj..en sån..å,en sån...Jag hänger gärna på..
Det brukar gå rätt snabbt att fylla ut kostymen igen. Lycka till vetja! Kram Åsa.

Skogshuldran Titti sa...

Välkommen tillbaka då Nya Nilla! (eller nå´t...)

Gamla godissorter i nytt format fick vi erbjudande om från vår Icabutik. Kan dé vá nå´t, kanske ifall du nu också fått en så´n käck lapp i brevlådan?

Knasterfaster sa...

Välkommen åter från det döda! Det är säkert så där man skall se ut som pånyttfödd.

Singelmamman sa...

Ja jag byter rakt av. Cu får champagne av mig. Hålöge, anemisk är mub drln!

Mika sa...

Jag håller med Mocka-pocka! Goda drycker som inte är vätskedrivande...? Hmm.... vatten? okej då... vatten-med-tre-påsar-M&M! Mumsdricka det (obs! M&M ska inmundigas vid sidan om! Inte i vattnet ;) )
Något annat jag är vansinnigt sugen på är glass!!!! Någon slags fudge marshmellow glass. Kanske med kolasås... eller sådana där "käck" som heter något helt annat nu... dom är goda! Engelsk fudge är inte heller att förakta... eller OOOOOOH jag vet, den där mjölkchokladen i blått omslagspapper... med ett mansnamn... jag har glömt vad den heter... eller gräddkola godisar! Sedan finns där ett "nytt" godis som ser ut som turkosa och rosa flaskor med socker på... sura och fulla med tillsatser... men ACK så goda dom är!

...och 5 liter vatten till förståss...

Kram, M

nillas liv på pinnen sa...

Osloskånskan: Givetvis kommer det ingå en stor dos choklad! (Även om jag än så länge mår illa av att tänka på det...)

Stortosmått: Skumgodis är en ny favorit hos mig. Speciellt skumtomtar doppade i choklad.

Pillargontanten: Tänk va snabbt man glömmer vissa saker! =)

Veronica: Det har du rätt i. Jag känner att jag har spytt klart för ett tag framöver. Hoppas jag verkligen.

Bibban: Vitt segt och choklad är en finfin kombo!

Katarina: Marabou är def en favorit här. Självskriven. Och du har så rätt i ont med gott med ont med gott. Livet, liksom.

Fru Venus: Kan det vara igenkänningshumor, månntro...?
Fazer blå tror jag aldrig jag har ätit faktiskt. Det måste givetvis rådas bot mot.

Vildhunden: Ja, gammal och klok är jag ju. Om nu det ska vara något att hänga i julgranen. Hursomhelst så kan det väl inte stå i motsatsställning till godisätande? Hoppas jag.

Magica de Hex: VAD är filidutter?

Maj: Det är klart jag undrar! Men jag förstår att det är någon med släktband för hon är lik min farfar på ögonhålorna.

Hoppas innerligt att jag är frisk då och inte fått omgång 2 el nåt. Dessutom ska min dotter vara frisk också, som ännu inte varit sjuk, eftersom hon ska med. Känns lite svajigt just nu...

Men nu sa du "godis" iallafall...=)

Malla: Just nu mår jag illa så jag är beredd att skippa hela godisåterhämtningen. En hel kladdkaka och semla på det låter lite väl häftigt. Men jag kan ju förstås sprida ut det över helgen...och skippa mat och sånt.

Ewa: Det visar att man är gammal...och det betyder förstås att man levt ett tag...Snyggt är det iallafall inte, kan jag säga. Möjligtvis i ett MYCKET konstnärligt perspektiv.

Gafflan: Salt lakrits älskar jag också! Det började i min barndom när pappa smögåt svarta pjastrar hemma...

Spader Madame: En semla sitter aldrig fel! (Förutom nu då jag mår lite illa.)

Mockapocka: Du kan ha en poäng där! Jag har ju inte druckit något på några dagar, förutom ett par deciliter vätskeersättning. Och inte har jag smörjt in ansiktet med ldb heller.

Carina: Just nu känns det som att jag ska ta det väldigt lugnt. Blir lätt illamående av att läsa alla godisförslag...

Missuppsedaisy: *håller med* Fast inte just nu. Men säkert till helgen.

Stina: Jag ska verkligen försöka intala mig själv att skönheten kommer inifrån. Problemet är att jag är så dålig på att ljuga för mig själv. Jag går liksom inte på vadsomhelst.
Noblesse är försvinnande gott!

Lillsnörpa: Och när man snörper på munnen och lägger pannan i djupa väck. Alltså, jag tror inte att jag har speciellt många skrattrynkor...

bakom berget: Bra förslag. Jag tycker mycket om att fika på kondisar. Vilket ska vi ta?

Titti: Ja, eller Gamla Nilla kanske...
Nej, någon sån käck lapp har jag inte fått men jag får väl hålla utkik när jag går till ICA nästa gång.

Knasterfaster: Kanhända är det så. Alla kan ju inte vara snygga liksom.

Singelmamman: ÖVERSÄTTNING, TACK! Är också intresserad av vilket språket är, vilken språkgrupp det hör till, talas det även nuförtiden eller är det ett sk utdött språk?

nillas liv på pinnen sa...

Mika: Är lite illamående nu så jag kan inte fullt ut uppskatta dina förslag men jag går tillbaka hit i helgen och kollar.

Malde sa...

Vingum, men bara svarta och vita. De andra färgerna är för amatörer. Nappar. Cocosprickar. Punchkottar. Chokladdoppade skumnallar. En och annan röd Ferrari. Krokofanter. Sedan lite blodapelsinläsk till, så blir det perfekt.
:-)

Markattan sa...

Oj vad mycket godis det finns...

Fast ostbågar skulle jag nog gå på om det gäller att återhämta sig.

Markattan

Cina sa...

Ett hett rynkutslätningstips: en blandning av jordnötter, mörk choklad och russin.
Fast inte förräns illamående lagt sig så klart. Kräkas russin är ingen hit!
Krya på dig!

Märta sa...

Det där lät ju inget kul! Uttorkad som en mumie! Rekommenderar starkt några koppar kakao gjord på fetmjölk, flagor av någon högoktanig fin choklad, pytteskvätt socker och en knivsudd chilli. Sprinkla i ett dussin minimarshmallows och du har en dryck som garanterat kommer att sätta sprätt på livsandarna igen!

bakom berget sa...

Hoppas du har det bra. Titta in till mig. Jag har nåt till dig där! Kram Åsa.

Mattias sa...

Jag tycker faktiskt det är trevligt med nya rynkor. Jag hälsar dem välkomna och de verkar anpassa sig rätt bra till mitt liv.

Speja sa...

Förlåt mig. Jag har väldigt roligt åt andras (din olycka). Att vara sjuk är ingenting mot att behöva mötas av en sådan skräckinjagande spegelbild. Tack för din detaljerade beskrivning, jag frossade och njöt av varje ord - trots att jag själv har varit med om det.

Godis var det - kolasnören diggar jag. Goda att knyta ihop till små bollar eller suga upp saft genom så att de blir geggiga inuti.

Hälsar Speja som önskar dig en lyckad facial viktökning

Lillian sa...

Hm, håller nog med Mockapocka, låter som du behöver lite vätska. Och på den fronten finns det en massa att välja mellan. Bara det har bubblor och färgämnen!
Annars är nog mitt favvogodis just nu Marabou Non-stop choklad. Frukt och mandel går också alldeles utmärkt. Är inne i en chokladperiod just nu, eller ja, senaste halvåret. Saknar väl något ämne eller nå't. ;-)Det är ju inte kilorna jag saknar i alla fall...

nillas liv på pinnen sa...

Malde: Jag undrar i mitt stilla sinne om jag inte kommit på det perfekta sättet att sluta äta godis...*mår illa*

Markattan: Nä, fy! Ostbågar tycker jag inte ens om när jag är frisk. Men tack ändå.

Cina: Nä, inte förrän jag slutat må illa. *mår illa*

Märta: Låter som något man kan få diarré av. Men det kanske bara är jag som för tillfället tenderar att associera till diarré.

bakom berget: Kommer!

nillas liv på pinnen sa...

Mattias: Att döma av ditt namn så är du man. Makes all the difference. Clintan, Robert Redford, James Bond...ja, du fattar.

Speja: Det är ju kul att jag kan roa någon! =)

Chokladlillian: Choklad är guds gåva till mänskligheten! Helt klart något ämne där som man behöver!

veronica sa...

Ooops! Glömde säga att jag har "hört" att magbakterierna ÄLSKAR socker. Kanske borde satsa på smör och grädde och sånt där istället..

Singelmamman sa...

Hmpf. Språket...? Skulle kanske kunna tro att det är på champagnska.

Cicki sa...

Helt klart behöver du växa i ditt skinn igen. Det är därför alla små runda tanter ser så glada och mysiga ut. De fyller ut rynkorna i huden.

Sura bläckfiskar rekommenderas varmt. Speciellt om du skickar över några till mig också.

nillas liv på pinnen sa...

Veronica: Shit, jag som tänkte mjuka upp med glass och chokladsås ikväll... Men det är kanske inte så mycket socker i det?

Singelmamman: Pratas i Champangedistriktet i Frankrike, c'est vrai? Dit skulle vi kanske ta och åka...för att cykla runt lite.

Cicki: Suringar hör inte till mina favoriter. Men de går ner om det bara är såna kvar i påsen förstås.

* M E T T E * sa...

Men HÖRRÖ!!! Du är ju uttorkad!!! 1) skitfarligt 2) skitenkelt att bli av med.

DRICK MER! (vatten)

Resultat: minus hundra år, sisådär.