onsdag 3 februari 2010

Ledig förmiddag

Sitter i sängen med täcket över mig och bloggar.
Det kan man göra när man har ledig förmiddag.
Jag hade tänkt att sova ett tag till, men eftersom övriga familjen är uppe och skramlar så vaknade jag också. Järnspikar.
Fast, om jag ska vara ärlig, så finns det något med att sitta i sängen under täcket och blogga och lyssna på de andra när de skramlar sig iväg till skola och jobb som jag kan stå ut med. Det har nog att göra med sängvärmen och det faktum att jag snart ska äta frukost i en timme ungefär. Med min egenhändigt pressade (här används inga maskiner och skit) apelsinjuice. *gillar*
Kanske skulle jag inte dras med min huvudvärk om jag hade det så här varje morgon? Det är sånt som jag tycker att den som har ansvar för mitt liv ska ta sig en funderare på. Eftersom jag är en sån människa som alltid tar itu med sådant som behöver tas itu med så skulle jag genast ta ett snack med den personen om jag bara visste vem det var.
Men nu frukost!

Tillägg kl.09.34: Och nu har jag dansat i köket också. Bästa aktiviteten när man är ensam hemma! (Obs! Notera att tonåring bör ha lämnat hemmet innan man börjar. För allas bästa.)

12 kommentarer:

Malla sa...

Jag måste hålla med! att inte behöva bry sig på morgonen är toppen! fast med en pytteliten får det kanske bara i 20 minuter :)

Ms NN sa...

Ja, vem har ansvaret egentligen? Ser fram emot om du kommer fram till vem. Intressant. ;)

Gafflan sa...

Tala om för mig när du har fått reda på vem som är ansvarig för ditt liv för jag tror kanske att det är samma person som har ansvaret för mitt ;)

Singelmamman sa...

Jag hade gärna bytt min morgon mot din. Det kan jag lugnt säga, och den som ansvarar för mitt liv bör hålla sig undan idag! *morrar lite*

Spader Madame sa...

Känns som en bra morgon... dans är inte att förakta. Min tonårsson får gilla läget när mamman sätter i gång bara.

Mina dagar sa...

Inte dansa :)
Jag "får inte" ha en egen blogg :)
(för det har typ BARA tonårstjejer?!)

Stort och smått sa...

Åh! Det är sådana morgnar man (vi) ska ha varje morgon! Tänk vad världen skulle se bra ut då!
Jag ska söka rätt på den som ansvarar för mitt liv och ta ett allvarligt snack med den.
För morgnar som den jag hade i morse är inte nyttiga för någon.'

cat sa...

Låter som en toppenmorgon!

Cina sa...

Bra morgnar är guld värda!
Ha en fortsatt trevlig och bra dag!

nillas liv på pinnen sa...

Malla: Var sak har sin tid! =)

Ms NN och Gafflan: Så fort jag får tag i den, då jävlar!

Singelmamman: Ja, jag tycker speciellt synd om dig idag som har en blöt BH.

Spader Madame: Antingen har du en väldigt tolerant son eller så är de en extremt cool mamma. Jag gissar på det senare.

Mina dagar: Du kan ju berätta att jag också har det! Du tror inte det hjälper...?

Stortosmått: JA, det ska man (VI)!

Cat: Ja, fast nu känner jag mig stressad eftersom jag måste iväg till jobbet i barnen på frostmofälletstyle.

Cina: Detsamma!

Märta sa...

En klok människa myntade ju orden: "Dansa som om ingen ser dig, sjung som om ingen lyssnade och lev som om varje dag var den sista".

Kruxet är ju att implementera det i sitt liv när den som bestämmer ylar om Jante och ansvar och slikt! Sicken typ!

MissC sa...

Skönt med lata mornar :)
Låter mysigt att blogga från sängen! Har aldrig testat.. :)

Funderar på detta med din huvudvärk.. Hur är det med ditt vatten intag? Plus.. Har du gått till en läkare å undersökt vad det kan komma från?

Kram