tisdag 16 februari 2010

Snart

Det snöar ute.
Jag har inget emot snö och minusgrader, tvärtom, jag tycker om det.
Men just nu kan jag mest bara tänka på att jag och minstingen på fredag natt flyger över Atlanten för att träffa mellan- och äldstingsystern som befinner sig på breddgrader där snön lyser med sin frånvaro.
Bokade igår in tre nätter på hotell i Buenos Aires och jobbar ikväll på att boka in fyra nätter i rum vid strand i Uruguay. Sen är det några nätter till, men det blir så förutsägbart och ospännande om man har allt planerat i förväg. Vi får se var vi hamnar helt enkelt.
(Nu tänker ni kanske att jag är coolaste mamman alla kategorier (och ni har förstås rätt), även om inte mina döttrar skulle hålla med om det. De har ännu inte insett min storhet. Sådant tar tid att förstå. Väääldigt lång tid har jag märkt. Men skam den som ger sig. Jag är inte bara en cool mamma utan också en extremt uthållig. )
Iallafall så ska det bli så roligt att ha dem samlade under mina vingar att jag nästan gråter när jag tänker på det. Jag ska sitta tillbakalutad (på café eller i solstol tänker jag mig) och njuta av att höra deras röster. De hörs väldigt mycket när de är tillsammans. Tack och lov.

24 kommentarer:

Camilla sa...

Åååh, jag är rörd till tårar!! Är så glad för din skull.

ddhb-Camilla

Madlar sa...

Mmmmm, det är lycka som endast en mamma kan förstå.

Malla sa...

låter alldeles alldeles underbart!

M. sa...

UUUUNDERBART!

Helt enkelt.

Fru Venus sa...

Du är på väg till himmelriket, åtminstone hållplatsen före :-) Kram

Singelmamman sa...

Attans sjutton så kul ni ska ha, och skönt! Önskar dig och tjejerna en fantastisk tid med sin fantastiska mamma. (be dem läsa din blogg så kommer de förstå hur infernaliskt cool du är :-)
Hälsning
En som vet

Tänkte bara sa...

Det låter underbart. Det är jobbigt att ha barnen så långt ifrån sig. Ni får ha en riktigt skön resa. Och glöm att jag är avundsjuk. Jag halkar så gärna omkring i svinkylan här hemma.....NOT!

♥ Carina ♥ sa...

Du ÄR ju hur cool som helst!!!
Cool Nilla!
Vad härligt ni kommer att ha tillsammans.
Kramen

Knasterfaster sa...

Jag har misstänkt länge att du är en sådan där cool morsa. Jag är avundsjuk!

Magica de Hex sa...

Så mysigt, ha så himla trevligt!

♥ Carina ♥ sa...

SV; Tack! Ja, jag har tagit bilderna. Det är svårt att misslyckas när det är så underbart väder :)

Malde sa...

Coolt, och alldeles underbart!

Ha en härlig resa!

Osloskånskan sa...

Sällskap? (jag?)

Markattan sa...

Jaha, ha det så bra då, tänk inte på mig som ligger här och feberyrar...

Allvarligt, ha en riktigt fin resa och njuta av ungars pladder.

Markattan, som förväntar sig snygga bilder och skojiga historier

Gafflan sa...

Det blir ju mer äventyr när man inte riktigt har koll på vart man ska bo under hela Sydamerikavistelsen ;) Jag är fortfarande väldigt avis och ska jobba på att få iväg åtminstone en av flickorna utomlands, gärna något varmt ställe, dåra =)

Mattias sa...

Du kan väl spanska, va?

cat sa...

Du kommer självklart klara av att styra upp allt och ni kommer få det kanonhärligt:)

nillas liv på pinnen sa...

DDHB: Tack! =)

Madlar: Ja. Och en pappa.

Malla: Ja! =)

M.: Ja, jag vet att du vet vad jag talar om...

Fru Venus: Får verkligen hoppas att vi inte hamnar i riktiga himmelriket...=O (Är lite flyga-över-Atlanten-rädd)

Singelmamman. Min äldsta läser och hon har börjat inse min coolhetsfaktor. Mina två yngre försöker låta bli att läsa.

Tänkte bara: Men det är ju mysigt med vinter ju! =)

Carina: Ja men visst är jag haha.

Malde: Tack, det hoppas jag att det blir. (Fast man kan ju aldrig veta förstås...*peppar peppar*)

Osloskånska: Jag stuvar ner dig i väskan om du skyndar hit. ;)

Markattan: Snyga bilder? Vem ska ladda upp dom tänker du? *bara undrar*
Roliga berättelser? Vem ska släpa på dator tänker du? *bara undrar*

Gafflan: Mina har inte varit speciellt svårövertalade. Låt en broschyr ligga framme. *tips*

Mattias: Nja, kan och kan...Un poco. Men två av mina döttrar pratar spanska con soltura.

Cat: Jag är osäker på det där med uppstyrningen (jag?) men det blir nog bra ändå.

Spader Madame sa...

Inte det minsta avundsjuk... närå. Snö och minusgrader är ju värsta grejen... Öronproppar i värsta fall?!? KRAM!!

Stina med Blenda sa...

Vad härligt !!!
Känner kännslan fast vi har en....dator emellan ;)

Var det längesen du träffade dem nu ?

Ha det så jättesköööönt.... och jag behöver nog inte säga att du ska njuta av tiden tillsammans :O)

Kramar Stina

* M E T T E * sa...

Jag följer med, jag följer med! Tänk att få föreviga detta!

Ulrika sa...

JAG tycker iaf att du är en supercool mamma!

Coolast faktiskt.

Dom inser det snart, det är jag säker på. Vilket årtionde som helst.

Katarina sa...

Jag förstår att du var avundsjuk på min resa till Oslo.

För vad är väl Buenos Aires mot Oslo? Kattskit, säger jag, kattskit. ;-)

nillas liv på pinnen sa...

Spader Madame: Öronproppar? Var kom de in i bilden?

Stina: Min mellantjej stack i augusti så det känns som evigheter sen. Min äldsta drog efter jul så det är inte lika länge sen men det ska bli jättekul att träffa båda.

METTE: Vore det inte coolt! =D

Ulrika: Eller vilket sekel som helst...

Katarina: hehe, jojo, men BA-resan får jag ju betala själv. Oslo går väl på jobbet?