onsdag 3 februari 2010

Någon jävlas med mig

Nu måste jag snart dra och då hittar jag som vanligt inte någon sportbh.
Hur svårt kan det va?!
Jag har två stycken och jag tränar bara varannan/var tredje dag, jag lägger träningskläderna i smutstvätten när jag kommer hem och i det här hushållet tvättas det varje dag, så VARFÖR ligger ingen i rentvättskorgen när jag behöver en??? Det är likadant varje gång. Dessutom är det så jävla mycket tvätt i rentvättskorgen, ett berg som tornar likt lutande tornet ni vet var, så det i princip är omöjligt att hitta någonting även om det ligger där.
Fan va arg jag är!


Kl.11.57
Hoppsan jag hittade den i korgen! Det var ju bra.

13 kommentarer:

Ulrika sa...

Sånt är livet.

Jag bär upp den rena tvätten, och just nu ligger den i olika högar uppe i sovrummet.
Tanken är att dom ska läggas i sina respektive lådor men där är för fullt just nu (eftersom jag bara slängt ner grejer där för att få undanplockat snabbt).

Och ingen kommer och räddar mig heller *sucka*

Singelmamman sa...

Hm, det verkar vara sportbhns dag idag.

Maj Korner sa...

Och jag som får kämpa för att få ihop till en full tvättmaskin!

Agneta sa...

Se där! Det hjälper att bli lite arg i bland! Fula ord brukar hjälpa också.

Malla sa...

Haha, tur att du hittade den ;)

Gafflan sa...

Rentvättkorg...hmmm...det ska jag skaffa :))

Bloggande 4barnsmamma sa...

Sportbh?
Jag har knappt en vanlig bh.
Alltså jag har ju bh-ar men skulle
verlkigen behöva köpa ny!

Märta sa...

Sånt där kan göra en skogstokig!

Ting sa...

En sån rentvättskorg har jag också.
Jag brukar ställa den bakom soffan (den står inte emot en vägg) och hoppas på att någon annan ska sortera den.
När den är full fyller jag IKEAkassar med rentvätt och ställer de brevid rentvättskorgen.
Idag när jag kom hem hade jag två fulla IKEAkassar och en tunna med rentvätt att sortera.
Jag gjorde det, men det är fan inte mitt jobb asså.
Jag är lack!
Hahaha!

Fast jag har fem sportbhar.
Jävligt skönt.

Madlar sa...

Äh, gör som jag, skyll på maken när saker saknas eller inte ligger på "rätt" ställe ;)

Fru Venus sa...

Oj, jag måste berätta om mitt tvättande nån dag. Jag börjar tro att det fattas en liten skruv däruppe hos mig... alternativt de flesta andra...?

M. sa...

Vad är en rentvättskorg???

nillas liv på pinnen sa...

M: en korg där man dumpar den rena tvätten efter att man tagit ut den från torktumlaren, och som ständigt är överfull eftersom ingen har tid att lägga rentvätten i de byråer och garderober där den hör hemma.