lördag 6 februari 2010

Läget

Magen har lugnat ner sig något men febern, den sprängande huvuvärken och mattheten består.
Har kommit till stadiet där jag inser meningarna med livet. En är att ha en hund som istället för att anta sin vanliga ångvältsapproach när han vill något, sitter bredvid min säng och tittar på mig för att då och då slicka mig medkännande på smalbenet som sticker ut under täcket.
Har också sms:at min skrutta som jag var grinig och snål mot igår att jag älskar henne och är världens lyckligaste som får vara hennes mamma.
Jag skulle kanske behöva vara sjuk oftare...

16 kommentarer:

cat sa...

Krya på dig!

Malde sa...

Det låter som om både du och hunden är lugnare och mer eftertänksamma...

Krya på dig!

Agneta sa...

Skönt att höra att du mår bättre. Hoppas att vi snart får höra att du mår helt bra. KRYA på dig!
Stor kram!

DDT sa...

Stackars, stackars du. Inte ens sugen på godis, alltså? Då är det illa! Och till helgen också. Vilken kass timing.

S sa...

Själv så går jag i väntans tider, jag tror knappast att jag klarar mig från magskjukan som härjar här hemma. Kanske infinner sig insiktsstadiet även för mig? Kan ju alltid hoppas... ;)

Krya på dig!
Kram

Ulrika sa...

Ajaj din stackare. Kanske du skulle ha en hjälphund som sprang ärenden åt dig?
-Hämta en Alvedon, Fido!
-Hämta en påse godis och nåt gott att dricka, Fido
typ en sån hund.
Skulle inte det vara finfint?

Krya på dig iaf, med eller utan hjälphund!!

Osloskånskan sa...

Lite lagom sjuk då, men utan illamående! Klapp till dej och dåggen!

Fru Venus sa...

Tänk vad ynklig och förlåtande man blir när man är sjuk. Krya på dig och bli snart ditt gamla vanliga jag! Kram

Gladan sa...

Stackars dig, Nilla! Hoppas att du snart blir bättre! Fast ny mening på livet är ju också spännande... ;-P

Gafflan sa...

I morgon mår du säkert bättre :) Att ha magsjuka är ju så nära döden man kan komma.

mockapocka sa...

Det tror jag inte. Sjukor är bara av ondo. Däremot skulle du (och jag eller kanske alla) behöva vara mer lediga. Friska och lediga. Och få bestämma själv när man vill/behöver vara ledig. Då tror jag absolut att man minimerar riskerna till snålt och grinigt humör.

MissC sa...

Håller helt och fullt med mockapocka! :)

Gött att höra att det går åt rätt håll. Å gulle hunden, känner ju av att du är dålig :)

Kram

Singelmamman sa...

Krya på dig!

Yvonne sa...

Usch... Vinterkräksjukan är INTE kul! Hoppas att du snart blir frisk igen!
Kram!

Märta sa...

Kräksjukan kan göra den starkaste kvinna till en vän Kameliadam. Tackolov att man återhämtar sig snabbt och blir sitt gamla bitska jag igen!

Cicki sa...

Djuren är ju verkligen sensitiva över hur man mår. Krya på dig för det är inget kul att vara sjuk.