onsdag 27 januari 2010

Jag och min mobil del 17

För några dagar sedan försvann min mobil (igen).

Min vana trogen har jag väntat och väntat för att se om den hokus pokus skulle dyka upp, men så idag bestämde jag mig för att ringa Tele2. Dom skulle kanske kunna hjälpa mig att spåra den, tänkte jag. Och om den använts de senaste dagarna kan man ju dra slutsatsen att någon tjuvanvänder den, vilket borde föranleda en liten spärrning.

Jag satte mig på sängen, lyfte luren på telefonen som står på sängbordet och tog samtidigt upp telefonkatalogen som låg på golvet framför mina fötter.
Och där under katalogen låg den!
Min mobil, alltså.


Och för er som nu tänker tipsa mig om att man kan ringa sin mobil för att kolla var den är så vill jag bara berätta att batteriet var slut. Dessutom var den inställd på ljudlös.
(Och här kan man ju tycka att minus minus borde bli plus, men mobiltelefoner är helt ologiska och obegripliga tingestar.)

11 kommentarer:

Osloskånskan sa...

Najs.

Knasterfaster sa...

Vem var det som hade lagt din mobil där? Den borde ju ha fattat att det skulle bli svårt att hitta den! Du borde fira att du fann den! Grattis!

cat sa...

Kanske skulle du ha en sådan där manick på den som låter när man visslar;)

Agneta sa...

Det är ett elände med saker som försvinner. Och vilka konstiga ställen de hamnar på! Vem lägger de där?

Markattan sa...

Men det var ju en faslig tur att du hittade den, nu när någon varit knasig och lagt den under katalogen.

Markattan, bästa sakletaren i världen

Tänkte bara sa...

Tur att du hittade den. Man blir handikappad utan. Konstigt, det var man inte för 20 år sedan.

Malla sa...

Haha, jag har problem att hålla reda på plånboken, den är dock väldigt svår att spåra! Tur du hittade den i alla fall!

Y sa...

Haha, jag väntar med spänning på del 18! (19, 20...) =D

Spader Madame sa...

Totally unlogic... minus och minus borde alltid bli plus!

Fru Venus sa...

*fniss* det är konstigt att folk går runt och flyttar på ens grejer... Informera mig om del 18 :-)

M. sa...

Hahaha! Ja, det blir visst minus. Världen är full av mysterier.