fredag 1 januari 2010

Nytt år

När börjar de sälja semlor egentligen?

15 kommentarer:

Yvonne sa...

Dom säljs redan! Åtminstone i Borås! Så ut och ta en nyårs-semla vet ja! =)

Gott nytt till er alla!
Kramis!

Osloskånskan sa...

Samma i Skåne! Gott Nytt på sej!

M. sa...

Lägesrapport från Göteborg:

Idag :)

Gafflan sa...

Snart Nilla!
Gud vad jag längtar ;)

Bloggande 4barnsmamma sa...

Ingen aning, äter inte semlor.
Säkert tidigare i år än förra året, som alla år:)

stina sa...

=))))))

Själv ser jag framemot vanligt SUNT leverne igen.

Man behöver ju inte se ut som en julgris själv ett helt år innan det är dags igen !!!

nillas liv på pinnen sa...

Yvonne, OS och M: Aha, så ni har tjuvstartat??? Fy fabian va orättvist.

Gafflan: Ja, man måste ju ha något att se fram emot. Januari är i övrigt ingen höjdare direkt.

Sandra: Vasarusaru? Äter inte semlor? Vad gör du med dom då då?

nillas liv på pinnen sa...

Stina: Va? Behöver man inte???

Malde sa...

Här i Stockolms län har jag sett semlor till salu sedan oktober...

Annars kan man ju baka dem själv ;-)

Camilla sa...

Ha,ha!
Är du inte mätt efter all julmat?
God fortsättning på det nya året.
Kram på dig!

Eva sa...

Frågan är när det börjar säljas GI-semlor? Va? Finns det inga?? Voff voff voffödådå???

GladaKatarina sa...

En god vän och semle-älskare tjatar på ett bageri i Halmstad så att han får semlor året runt.

Och chkladtillverkare, det måste finnas ett särskilt brunhelvete för bara dem. Där skall de tvingas äta körsbärspraliner i all evighet!

Gott Nytt År på dig! KRAM!

nillas liv på pinnen sa...

Malde: Shit, man kanske skulle flytta till Stockholm...

Camilla: En uttänjd magsäck kräver sitt.

Ystrasystra: Du tänker en bulle som består av linspudding och rårivna morötter istället för mandelmassan? Nja...

Gladan: Oj, tänk att ha den makten över ett helt bageri! Det vore grejer det.

Osloskånskan sa...

Jamen söta lilla Nillan; jag BOR ju inte i Skåne! Jag SUKTAR efter såna i Oslo!

Anglinder, förstås! sa...

Det finns ett bageri i Malmö och ett i Lomma, utanför Mö, som börjar redan till 1:a december. Dock kan jag säkert påpeka att just jag slutat med traditionen med fastlagsbullar året om, en vill ha variation!