torsdag 28 januari 2010

Var är min scoter?

Och hur är det tänkt att jag ska ta mig till jobbet idag???
Jag klagar inte på de som plogar för de har nog det de gör, förmodligen har de varit ute och plogat hela natten.
Så vem frågar jag då?
Det måste bli den som är ansvarig för mitt liv, vem det nu är.

Cykla i flera decimeter nysnö är en utmaning även för den bästa cyklist.
Och pulsa till jobbet?
Är det meningen att man ska göra det nu?
Isåfall hade det varit bra att få en förvarning om detta igårkväll (nej, jag fick inte det iallafall) så att jag hade kunnat ställa alarmet en halvtimme tidigare än vanligt.
Eller inte.

Om jag inte är tillbaka här ikväll så var vänlig att larma fjällräddningen.

26 kommentarer:

Bloggande 4barnsmamma sa...

Sådana där "tennisrack" på fötterna hade kanske vatt bra!

Gafflan sa...

Just det, snöskor :)

Madlar sa...

Jag undrar mest, var är mitt liv? Jag vill ha mitt vanliga liv tillbaka, genast!!! Avskyr denna vinter!

Magica de Hex sa...

Jag har just P.U.L.S.A.T. en dryg km. Hur KUL som helst!

* M E T T E * sa...

Kan du inte ha en sån där fjäll-ko-klocka runt halsen? Eller ett krus med whiskey som St Bernhardshundarna har som kommer och räddar dig sen :-)

* M E T T E * sa...

PS. Tennisrack, fniss fniss, roligt!

Märta sa...

Jag tog till taktik pulsning (utan snöskor). Halvvägs var jag gråtfärdig men sen insåg jag hur snygg min stjärt kommer att bli till sommaren av alla benlyft! Så pulsa på! (Känns det trist kanske du kan stoppa in lite bongotrummor i MP3:n..)

Malla sa...

Taxi!

Agneta sa...

Stanna hemma?

Ulrika sa...

Det är bra träning att gå i djupsnö.
Det är det positiva.
Det negativa överväger dock.

Igår satt jag i bilen i 20 minuter medans Maken skottade med traktor där bilen står.
Jag satt och frös kring fötterna, för jag hade mina låga skor och långkalsonger på mig.
Det var knädjup framför bilen.


Och ingen träning fick jag eftersom det bara var två meter jag gick ;)
Alltså överväger det negativa.

Sommar kom!!

Singelmamman sa...

Pulsa är underskattat! Och gratis motion. Sen tycker jag idén med whisky och S:t Bernardshund kring halsen lät bra. Om än lite otympligt.
Sitter här och väntar på livstecken.

Camilla sa...

Jag är så illa tvungen att ta bilen till jobbet.
Att gå i 3 mil är nog liiiite för långt ;)
Ha det bra och kram på dig!

Fru Venus sa...

Mitt liv? Fråga i vår igen då jag krupit ut ur mitt ide. Jag måste säga att pulsa i snön = snygg bakdel inte är helt fel (men jobbigt) och sprit och hund är inte heller så tokigt, men eftersom jag inte har varken det ena eller det andra så får jag testa med katt och Dooleys! Mmm...

stina sa...

Tror det är på tiden att du ska börja åka släde eller skidor med vovven din =D

Alla hundar kan DRA och det finns ju samojed i eran ras. Så varför inte förena nytta med nöje !....menar vovven ska ändå ut och du med.
Du kommer nå oanade höjder !!!!


P.s hoppas de har dusch på jobbet ditt *S* ;)

Markattan sa...

Ok, jag har ringt fjällräddningen nu. Hoppas att de hittar dig snart.

Markattan, framför brasan

Yvonne sa...

Taxi till jobbet kanske! =)

Fru Venus sa...

Du har en award att hämta hos mig :-)

Skogshuldran Titti sa...

Hittar inte numret till fjällräddningen... går det med nödraket istället?

Mika sa...

....är du tillbax??? *Istartgroparnaförattlarma*

Lillian sa...

Det är faktiskt ytterligare en punkt som borde varit med på min tiolista, eller elvalista: Man behöver inte sätta sig i bilen på vinst och förlust för att försöka ta sig till jobbet på isiga och igensnöade vägar! ;-)
För jag kan inte välja att gå till jobbet. Då skulle jag förmodligen inte hinna fram innan det skulle vara dags att gå hem igen.

Tänkte bara sa...

Vad är det för fel på skidor?

Knaada sa...

Borde vi larma nu?

linn sa...

Jag minns inte riktigt innebörden av ordet snö längre; men om det är den vita härligt nedkylande substansen som även kan hittas i kylskåp, så skulle den uppskattas enormt imorgon när jag, i brist på fläkt, kommer vakna i ett bad av svett i mitt ca 35 grader varma rum.

nillas liv på pinnen sa...

Sandra och Gafflan: Jag är osäker...=)

Madlar: Faktum är att jag gillar snön. Fast inte så mycket just när jag ska till jobbet på morgonen.

Magica de Hex: Man får motion iallafall!

Mette: Fjäll-ko-klocka OCH tennisrack, det blir fint haha. Jag hoppar whiskeyn, den smakar så illa.

Märta: Jag ska tänka på det till nästa gång, då blir det nog en helt annan grej att pulsa till jobbet haha. =D

Malla och Yvonne: Jag lever på en lärarlön så taxi går fetbort. (Jag kan iofs sno pengar av maken, men taxi...nä, det är ingen sport.)

Stortosmått: Bästa förslaget!

Ulrika: Sommaren, eller rättare sagt våren kommer innehålla en ny dimension efter denna vinter, det är ett som är säkert!

Singelmamman: Jag hoppas du gick och la dig annars kommer du vara trött idag...

Camilla: Bil är bara för tunnisar. På MIN gata hemma i stan där går vi tre mil varje dag! =)

Fru Venus: Katt , dooleys och stanna inne menar du?

Titti: Nödraket hade varit jättebra om jag inte kommit hem, men nu gjorde jag ju det. Hoppas du inte skickade upp några i onödan :S

Mika: Tillbaka!

Lillian: Oj! Ett sånt jobb vill jag också ha.

Tänkte bara: Jaa, eh? Sista kilometern genom centrala stan kan bli lite problematisk...

Knaada: Tyvärr. Det behövs inte. (Men det hade varit kul att bli räddad av fjällräddningen!)

Linn: 35 grader! Usch, din stackare.

M. sa...

Kanske under telefonkatalogen? Har du kollat där?

Det finns många ställen att förlägga sin scooter på.

Kolla på farstukvisten också, ifall du inte har tagit in den huset.

Anonym sa...

Ursäkta men menar du scoter eller snöskoter? Två helt skilda saker!