tisdag 5 januari 2010

Nä, jag sitter hellre här på min pinne och läser era kommentarer

Jag tror att jag skiter i det där med Facebook.
Det verkar lite krångligt.
Dessutom sa min äldsta dotter bekymrat att hon och hennes systrar "måste vidta åtgärder för att skydda sin integritet" om jag börjar facebooka.
I själva verket är de nog bara rädda att jag ska få fler facebookvänner än dom.

Som den hänsynsfulla och förstående moder jag är går jag inte in på deras arena och tar över.
Men lite synd är det för jag fick en rad förslag på bra facebookgrupper i kommentarfältet, t ex:

Vad fan är facebook? Den känns klockren med tanke på alla som inte vet vad facebook är.

Vi som alltid har bilnyckeln i fel ficka när vi kommer fullastade och vill in i den. Jamen, så klart. Särskilt om man bor i Norrland och det är kallt som fan och långt mellan toaletterna.

Vi som ALLTID har de BÄSTA blogginläggen! Hepp, där kunde vi ju ha fester hela högen.

Vi som vill förbjuda måndagar. Kommentarer överflödiga.

Vi som aldrig gör en fluga förnär. Den kom jag helt osökt på själv här i eftermiddags.

Vi som tramsar på vår blogg. That would be me.

12 kommentarer:

Agneta sa...

Myyyycket bättre att tramsa på sin blogg än att hålla på med Facebook!
Jag röstar för det! Mer Nilla-inlägg åt folket!
*önskar*

Linn sa...

och såhär gick det till när min uppsats hamnade på the hot tamale train på Facebook:

Linn skriver
nigel: "first, i just have to say; foucault, GREAT routine, great routine. Linn, I just... i must admitt, im a little bit disappointet. you had SUCH great material to work with, and yet, you didnt even try. instead you just sat in the sofa and ate chocolate. i just expected more out of you. thats all."

Eva Åkesson skriver
Mary: "I just DON'T agree with mr stick-up-his-ass here, i think you were BRILLIANT through out the whole routine. I just saw the PASSION and you were unbelievable beautiful when you danced tonight, I'm just blown away by the CHEMISTRY you and Foucault shown tonight, that's not something you can fake. it's like you should have been partners from the beginning. Sister, do you hear whats coming?? Nigel, can you hear it?! Adam! I JUST HAVE TO PUT YOU ON THE HOT TAMALE TRAIN girl, yes I have!"

Linn skriver
Nigel: "Mary! o mary....it's just what are you wearing?! sunglasses? and! you're looking in the WRONG direction! you're supposed to look on the STAGE! not at the naked cameraman! oh mary! no more botox for YOU!"

Eva Åkesson skriver
Adam: Guys, calm down! Don't make a scene here, this is national television! Haha, I really think this spoke to me on so many levels. First of all, Linn, WHAT were you doing with such an old man? You realize you easily could get someone younger and fitter? Well, I think you really used the material wisely and your lines, Foucault, was not the best ... Ver más...I've seen, but Linn really made the best out of it by involving Portugal, this really was a routine for the Lusophone countries. And that's really special, this really reminds me of the IMPORTANCE of dance, and why dancing really needs to be regarded as important in our american culture. We can all be united with the power of dance. Wow. Yeah. This really. Was great.

Well, it's really up to the voters, but I think you guys really gave it all out there, and that's all any of us can ask for. Good work you guys!"

Linn skriver
Cat: "so you guys, that was mixed reviews! How do you feel now?"
Foucault: "I feel HOT!"
Nigel: "oh my. you guys really didn't learn anything out of this did you?"

nillas liv på pinnen sa...

Stortosmått: Oooh, thank you very much! men jag ska sluta tramsa och bli seriös har jag bestämt. När det blir är dock något osäkert.

Linn: *mållös* Vilken inblick i Facebook's inre väsen!
(Ska jag kanske joina iallafall? Om man kan komma med på the Hot tamale train menar jag...?)

stina sa...

Själv tycker jag att det är liiite humbugg med att ha facebook ?!

De äger för sjuttsingen alla rättigheter till det man skriver och lägger ut (bilder) även om man ej vill vara med längre.
Sen är det hur krångligt som helst att ta sig ur....finns liksom ingen logga ur "knapp"

Tror inte allt är så säkert. Skenet bedrar.

Nja nog drar jag öronen åt mig iaf...men det är ju jag det :)

Spader Madame sa...

Klart man facebookar, men Äldste sonen är ändå inte min vän... Tänkte vara med i gruppen "Vi som rramsar på vår blogg" -klockren!

Yvonne sa...

Syrran är på facebook. Hon tycker det är skitkul!
Själv har jag inte lockats dit än! =)

Ha det gott!
Kram!

cat sa...

Själv finns jag allt på facebook. Det är ett utmärkt sätt att meddela sig på. Det har nästan blivit så att jag glömmer höra av mig till de vänner som inte finns på fb. Får skärpa mig där!

Bloggande 4barnsmamma sa...

Bra! Jag gillar Nillas liv på pinnen.

nillas liv på pinnen sa...

Stina: Justa ja, det hade jag glömt bort; det där med att Facebook har alla rättigheter.
Well, det blir inget facebook för mig.

Spader Madame: Vi kan ha en sån grupp, helt klart. Är man tvångsmässig tramsare så är man.

Yvonne: Snart är alla på facebook verkar det. Eller ingen, för att någon ny fluga har tagit över.

Cat: Man kanske är helt utanför när man inte finns på facebook? Fast det är jag isåfalll lyckligt ovetande om.

Sandra: Tack. Det gör jag också. Den är som min korkek ungefär.

Magica de Hex sa...

Orsaken till att dottern inte vill att du finns på FB är nog att du då skulle få reda på när hon festar, hur mycket sprit de har köpt och vart de ska ...

Nell sa...

Är ute på FB för andra gången i mitt liv. Man får helt enkelt vara försiktig med vad man lägger ut. Ett neutralt presentationsfoto på sig själv är enda fotot som bör läggas ut. Det finns bilddagböcker mm till övriga foton. Stäng av allt inkommande skräp. Fixas lätt via inställningar/sekretess-funktionen. Aldrig skriva något direkt komprometterande om någon. FB är helt enkelt en neutral kontaktyta. Inget annat. Då funkar det!

Anonym sa...

maste kolla:)