onsdag 20 januari 2010

Proposition

Maj Korner kom med ett suveränt förslag om vardagmornar, i en kommentar igår.
Nämligen att man ska bunta ihop veckans alla skitmornar och lägga dom på onsdagförmiddagar. En så strålande idé, tycker jag, att få alla gjorda på en gång så där.
På hennes eget jobb hade de sagt att "det går inte", men det var väl någon gammal sur bakåtsträvande chef kan man tänka.
Nej, borde vi inte allihopa gå till jobbet imorgon och slå näven i bordet?
I en anda av effektivitet och handlingskraft bunta ihop och slå ihjäl dom! Inte cheferna alltså, utan vardagmornarna. Och kanske inte slå ihjäl direkt även om det känns lockande.
Men ni fattar.
Ska vi säga tisdagförmiddagar?
Jag är ju ledig på onsdagförmiddagar så då går det inte.

17 kommentarer:

mockapocka sa...

Tisdag blir bra. Eller vilken/vilka som helst faktiskt. Ta bort dem bara.

Osloskånskan sa...

Okay. I'm in.

Malla sa...

låter bra! vilken dag som helst passar mig, men helst inte lördagar.

Singelmamman sa...

Min trötthet låter mig inte förstå vad du skriver. Ska vi slå ihjäl tisdagmornar? Eller slå ihjäl alla andra mornar och lägga dem på tisdagen? Nä det känns nästan som du försöker lura mig att räkna ut något. *misstänksam*

Yvonne sa...

Nä, man kan ju inte välja dina sköna onsdagmornar ju! =)

Kram kram!

Gafflan sa...

Det är taget!

Madlar sa...

Nej, nej absolut inte tisdagar, då är jag ledig, kollar såpor o tuggar chokladpraliner liggande raklång i soffan ;)

Camilla sa...

Kan man inte ta olika dagar ;)?
Ha det bra och kram på dig!

reneesfotoblogg sa...

Förstår inte varför alla klagar på mornarna!
mvh R

Cina sa...

Jag är då med. Jag AVSKYR vardagsmorgnar, de där tidiga....

anne sa...

Toppenförslag!!!

Och OM det behöver kompromissas, så kan vi inte åtminstone få hoppa direkt till förmiddagsfikat som då ska utrustas med säsongens bakverk; semla till alla så här års!?!

Speja sa...

Jag tycker måndagsmornar, för då har man ju eländet gjort så fort som möjligt och kan njuta av resten av veckan. Och så lider jag ju av lite måndagsångest så det passar ju bra att få sin ångest bekräftad också.

Märta sa...

Skriver på direkt! Tisdagar låter finemang! Jag ser en ljusnande framtid utan stressiga motsträviga morgnar framför mig! Känns bra! När börjar vi förresten?!

Agneta sa...

Tisdag funkar för mig, då är jag ledig och hemma. Det kan gärna vara jobbmorgnar då! Jag kommer inte märka av dem i alla fall. Så bring 'em on!

Agneta sa...

Förresten. Varför har jag inte sett det här inlägget förrän nu? Bloggrollen verkar funka lite sisådär. Eller så bloggar du för sällan, Nilla. Alldeles för sällan.

Bloggande 4barnsmamma sa...

Hoppas allt är bra!
Kram!

nillas liv på pinnen sa...

Mocka: Om man startar ett eget företag kanske man kan ta bort dom? *spånar*

Oslosk: Good! Det här är viktiga grejer.

Malla: Nej, lördagar kan det förstås inte bli fråga om! *lovar*

Singelmamman: Hahaha! Man kan aldrig veta vad jag har för dolda syften! =)

Yvonne: Apselut inte! =)

Gafflan: Bra då är vi tre. Tror jag. (Det där med att räkna är inte min starka sida.)

Madlar: Hm...torsdag då?

Camilla: Jösses vad du var kreativ då! Precis när jag började få panik över att vi inte skulle komma att hitta en dag att bli överens om!

Renée: Är du gammal...? *misstänker*

Cina: Bra, då är vi en till! *har tappat räkningen*

anne: Shit, det här blir bara bättre och bättre! =D

Speja: Det är VÄLDIGT bra att få sin ångest bekräftad. Då blir det genast mindre ångest.

Märta: På stört tycker jag faktiskt. Jag åker till jobbet vid lunchtid imorgon (och hoppas på det bästa).

Stortosmått: Men då jobbar ju du inte undan resten av mornarna på tisdagarna...? *förvirring råder*
Blä, jag bloggar absolut inte för sällan...eller skrev du för ofta?

Sandra: Nja, lite medelålderskris och så...