söndag 12 mars 2023

Bennys femte blogginlägg

Jag var med om en obehaglig upplevelse i förrgår. I allsköns ro satt vi och pratade, Bruttan och jag, när hon helt oväntat tryckte sig in under soffan. Vår soffa är låg (tolv centimeter från golvet, jag mätte i natt), så det är helt obegripligt att hon kom in under den. Om inte annat borde huvudet ha tagit emot. Hon skulle hämta tapetrullar, sa hon, som om vi skulle ha tapetrullar under soffan!

Men inte nog med det. Hon kom ut därifrån dubbelvikt med stjärten först, och det är ju stört omöjligt! Om man dubbelviker en vuxen kropp är den långt mer än tolv centimeter tjock.

Själv satt jag i soffan, som inte rörde sig en millimeter.

Håller Bruttan på att bli galen? Borde jag köra henne till akutpsyk? Det känns olustigt att tänka den tanken, men hur ska man annars förklara det som hände? När hon kravlat sig upp till stående såg hon ut som hon brukar med sina ballongbröst och sin runda mage. Håret en aning på ända, men det var det enda som var annorlunda. Jag behöver råd!

Inga kommentarer: