fredag 31 mars 2023

Folket som inte finns på riktigt

Nu när jag avslöjat att Benny, Britta, Vera och Hans inte finns på riktigt, och sålunda bara är påhittade, känner sig kanske gemene man lurad. Benny och Britta och allt, de som känns så ... verkliga ...!

Men vad trodde ni egentligen? Att det var mina grannar som jag spionerade på genom ett hål i väggen?

Så kan man inte göra, man kan åka i fängelse för mindre. Då är det bättre att ha ett hål i huvudet där de får hållas. Inred det och placera in valfria människor. Täpp till hålet när du behöver koncentrera dig på annat. Använd överbliven cement eller spackelmassa om dina människor börjar komma ut från sitt hål på eget bevåg.

Det var det. Inga fler tips idag.

2 kommentarer:

Karin sa...

Det här kommer kanske som en chock för dig, men cement och spackelmassa hjälper inte. Inget hjälper. Min erfarenheter av romanfigurer är visserligen begränsad till en handfull personer, men så mycket har jag i alla fall lärt mig att när man väl satt dem på banan kan de hitta på vad som helst. Och då menar jag PRECIS vad som helst.

Anonym sa...

Man får kämpa Karin! Kämpa med att hålla dem på plats. Få dem att förstå vem som bestämmer genom ett tydligt ledarskap!

Okej, inte så lätt. Men ändå …