måndag 27 mars 2023

Den där Hans

Ska sova, men ligger här och funderar på vilken filur den där Hans är. Han som Vera raggat upp på någon slags sammankomst för singlar. Eller om det nu var Hans som raggade upp Vera.

Nej, inte raggade. Det låter vulgärt. De träffades, helt enkelt. Ingen av dem var där i syfte att skaffa någon, de ville bara komma ut och ha lite trevligt. Samtala med andra människor i samma livssituation. Att de fattade tycke för varandra kom som en överraskning, en komplett. De är fortfarande förvånade, två månader senare. Vilket gör att de mest har ögon för varandra och inte är världens bästa middagsgäster. Förutom hos varandra då.

Benny och Britta kommer älska dem, för visst är det gulligt med nyförälskade par? Supergulligt.

Å andra sidan kanske Hans är en notorisk förförare, en sån som bara är kär i två månader och sen måste lägga ner ett nytt byte. En Britta, till exempel.

Man kan inte veta i detta tidiga skede.

4 kommentarer:

Karin sa...

Well ... nyförälskade par kan kanske vara lite gulliga på en parkbänk, eller så, men i sällskapslivet är de banne mig ingen tillgång. Såvida man inte är helt introvert och helst inte umgås alls – då funkar det bra med personer som är helt uppslukade av varandra och lämnar en i fred. Ska bli spännande att se hur det går!

Anonym sa...

Ja, det tycker jag också! Jättespännande.
Känner på mig att Vera och Hans är ett särskilt enerverande nyförälskat par. Men jag kan ha fel! /Nilla

DDT sa...

Jag undviker helst nyförälskade personer om det är möjligt. Fick en gång en bildörr igensmälld rakt i ansiktet av en tokkär kompis som var upptagen med att prata i mobilen med sin nya kille. Hon märkte det inte ens. Själv fick jag en tjusig fläskläpp.

Anonym sa...

Ha ha ha! Känner igen, även om jag inte fått just en bildörr i ansiktet. /Nilla