lördag 29 april 2023

Aldrig mer en flytt

Har aldrig förr flyttat in i ett (till stora delar) nybyggt hus. Nu vet jag hur det är. Kaos. Innan man kan börja packa upp sina grejer behöver huset byggas klart. För såklart är inte huset klart bara för att det är klart. Åh, nej.

Man behöver också städa. Och då menar jag inte dammsuga och kamma mattfransarna. Jag menar hyra släp och köra bort ton av byggskräp och blåsa huset rent på byggdamm. Låter lätt som plätten, men det är det inte. Det är ett sjujävla jobb.

Samtidigt ska gamla lägenheten tömmas och städas. Jag har köpt både flytthjälp och flyttstädning, men det är ändå massor jag behöver göra själv. Hur är det möjligt? Det ska jag fundera på när den här pärsen är över.

Men nu ska det inte gnällas mer. Det är lördag, ju. Min favoritdag. Ska först bara lämna tillbaka en duschväggsjävel som inte kunde monteras på grund av fukt för nära dörrkarm vilket byggnadsnämnden inte hade godkänt. 

Trevlig helg!

2 kommentarer:

Karin sa...

Så är det med duschväggar. Ungefär som med våren i våra trakter. Den funkar inte första gången. Inte andra heller, men så småningom blir det bra. (Tre returer till Bauhaus innan duschväggen funkade i mitt badrum vid senaste flytten, som dessutom förgylldes av en själv-vållad vattenläcka).

nillas liv på pinnen sa...

Karin: Så är det när man ska fixa själv. Pust och stånk. Man får hoppas att det kommer ut något gott av det i någon ände. Men det är väl tveksamt?