söndag 9 april 2023

Jag prioriterar mina barn

De är ju rätt gulliga ändå. De kommer också till användning; idag har de hjälpt oss att montera ett städskåp. Fint att de bidrar, som man säger i samhällsekonomiska sammanhang. Vilket framförallt är bra för dem själva. Barn behöver som bekant få känna sig delaktiga. Jag var dålig på det när mina barn växte upp. Tänkte att det går fortare om jag gör det själv. Ett misstag jag kompenserar för nu. Man kan säga att jag har vänt på myntet. Nu måste de bidra, annars får de inte komma hem.

2 kommentarer:

Karin sa...

O ja, både gulliga och klart användbara tycker jag, om min barnaskara. Men vägen till min Boeuf Bourguignon brukar gå via lämpliga arbetsuppgifter.

Anonym sa...

Karin: Här blir det bara Daal, men du kan lita på att de får jobba för den! /Nilla the mother