söndag 16 april 2023

Bieffekter av flytt

Fick en chock för en stund sedan när jag behövde mina två band av Svenska akademins ordlista och de var borta. Tomt i bokhyllan. 

Jag måste ha packat ner dem. Tänkt att jag inte skulle behöva dem förrän jag packar upp dem i nya huset. Lite märkligt alltihop. Fick lov att använda SAOL-appen på mobilen istället. Sökte efter 'långskånk' men det fanns inte med.

Samma visa igår när jag skulle på teater och behövde något passande klädplagg. Alla passande klädplagg nerpackade, och trots att jag skrivit på lådorna vad de innehåller kunde jag inte hitta.

Två exempel i en massiv skörd av tillfällen då det jag behöver är nerpackat i okänd låda.

Hade jag kunnat förebygga just detta problem? Ja, säger Skåne. 'Gör ett excelblad och så skriver du 1 för kartong 1 och så fyller du i vilka saker du packar ner.' 

'Då kommer ju packningen ta dubbelt så lång tid!'

'Men du kommer veta var du har dina grejer.'

Blä.

1 kommentar:

Christine sa...

Så kan man väl inte göra... Vi håller för övrigt på att packa ner en skola, några med excelblad, några utan...