måndag 24 april 2023

På upploppet

Dagens mest frekventa frågeställning:

Ska det här kastas? Det är Skånes ljuva stämma som klingar.

Mitt svar i nio fall av tio:

Nej.

Vilket gör Skåne nervös. Folk med ordningssinne blir lätt nervösa i flyttsammanhang eftersom de (flyttsammanhangen) tenderar att bli lite röriga. Go with the flow och Trust the process är inte förhållningssätt som Skåne kan relatera till. 

Men å andra sidan har han fixat ett extremt välstrukturerat flyttlass åt mig. Jag har aldrig sett på maken. Flyttgubbarna kommer gråta glädjetårar när de kommer in här. Och det är ju roligt!

4 kommentarer:

Karin sa...

Stå på dig. Eller svara: "Inte nu. Kastandet är ett senare moment i flytten. Det är när man flyttat in och packat upp som man upptäcker att 'Nämen KOLLA, den här passar ju perfekt här i hallen och kan du tänka dig att våra nya grannar letar efter precis en sån där gammal (insert valfri pryl eller bok) som vi vill göra oss av med!'"

Signaturen

"Sju flyttar på tjugo år"

DDT sa...

Jag är mer på Skånes sida i denna fråga. Men det kan bero på att jag flyttade från en stor lägenhet där vi bott i 30 år till en mindre. Jag var helt enkelt tvungen att rensa. Och förutom att jag råkade skänka bort lite för många böcker har jag inte ångrat en enda sak.
Min flytt var sjukt välorganiserad. Efter 1,5 timme var varje låda och möbel flyttad till nya lägenheten och vi firade med chili och öl på gården. Utan en enda flyttgubbe inblandad. Jag var så imponerad att jag nästan trillade omkull. Kommer för alltid att se detta som ett av mitt livs stora ögonblick. Normalt kan jag inte gå från köket till vardagsrummet utan att tappa bort något eller glömma vad jag höll på med.
Men eftersom jag tidigare har utsett dig till mitt rättesnöre i tillvaron så tar jag ändå för givet att du självklart tar rätt beslut. Ni behöver säkert dessa nio av tio saker i framtiden.

För övrigt ser trappan omåttligt stilig ut!

Anonym sa...

Japp! Precis så. Man måste komma på plats och packa upp och känna efter. Att packa upp är dock inte gjort i en handvändning om jag minns rätt? Kan dröja några år med vissa lådor. /Nilla

Anonym sa...

Låter som att du hade en fin flytt! Mina vänner är för gamla för att hjälpa till vid flytt. (Min ålder och uppåt.) De har ont både här och där och är inte till någon större nytta i de här sammanhangen. Tur att det finns flyttgubbar! Tre stycken har hjälpt till idag. De var under trettio.
Och, ja ja ja, Skånes ordningssinne har sina fördelar.
Men ändå.
/Nilla