tisdag 4 april 2023

När man flyttpackar

Flyttpackning är inte bara flyttpackning. Det är också en resa bakåt i livet. Man dyker på både det ena och det andra som väcker minnen till liv. Och ångest. Hittade en bunt gamla brev som framkallade en våg av just ångest. Snabbt slängde jag dem ifrån mig ner i en flyttkartong, det gick på en millisekund. Det är ju så man reagerar när något känns starkt obehagligt och man står bredvid en flyttkartong.

Spännande spännande, får man ändå säga.

Vad är det som ger skam- och skuldkänslorna, undrar man ju genast. Vad kan jag lära mig om mig själv genom att djupdyka i orden som trängs på de linjerade raderna? 

Synd att jag inte har tid att gå till botten med det nu, men jag har tyvärr en flytt att ta hand om. Sen, när ordning, lugn och ro sänkt sig över min tillvaro, ska jag absolut göra det. 

3 kommentarer:

Karin sa...

Bra! Bra att du inte slog dig ner och började läsa breven. Bra att de fick åka ner i flyttlådan och inte i soptunnan!

Anna Christina sa...

Sen, eller kanske aldrig. Lycka till med flytten!

Anonym sa...

Karin och A-C: Ja, jag får se hur det blir med breven. Skulle gissa att min nyfikenhet vinner.
Tack, kan behöva all lycka till med denna flytt. :) /Nilla