måndag 10 oktober 2011

Bokcirkeldebut

Tack för alla fina stajlingråd men jag tror jag tar och satsar på bokdiskussionen istället för kläderna. Jag kan vara den här cirkelns högintellektuella anti-käring. Anti kommersiella strömningar, anti mode och anti kläder. Anti slöseri med pengar, anti shoppingcentra och anti hela jävla systemet!
En sådan käring ska jag vara imorgon, det blir bra.

(Om ni tycker att jag verkar lite nervös så är det för att åtta av de elva deltagarna i den här speciella bokcirkeln är helt okända för mig, och när man träffar nytt folk vill man ju göra ett gediget första intryck. Det är första intrycket som gäller, det vet alla. Gör man bort sig då kan man hälsa hem. FYI.)

13 kommentarer:

Gafflan sa...

Klart bokdiskussionerna är viktigast! Punkt slut. Anti funkar också men jag tror inte du gör bort dig ;D

Singelmamman sa...

Den dag du gör bort dig finns inte. Men anti... ja lite anti kan du väl prova att vara.

Åsa Hellberg sa...

Jag tror att du kommer klara dig alldeles utmärkt:)

XXX sa...

Jo men du kommer ju inte att göra bort dig så det är lugnt!
Ha det kul istället för att noja, trotsåldern remember!

Knasterfaster sa...

Jag tycker inte alls att du verkar vara nervös men du verkar vara väldigt fokuserad på den där cirkeln. Jag tycker du ska göra som Carolina Klüft gör. Ladda dig ordentligt innan du ger dig i kast med de andra cirkeldeltagarna. Slå dig själv i ansiktet och på knäna och frusta ordentligt.

Småländskan sa...

Men va faaaaan!!? Oavsett, du är den käring du är och passar det inte är du ändå den bästa käring som nånsin skrivit den bästa beiga som finns.
Vad håller du på med Nilla? Vadå åtta okända, första intrycket? Det är du ju van vid! Vad är det för skillnad på bokcirkelklubbsmedlemmar och en hel klass med nya elever, där du ska visa upp dig, första inrycket?
Skärp dig för fan!!

nillas liv på pinnen sa...

Gafflan: No?

Singel: Eller mycket. Jag tycker mycket.

Åsa: Hm, du tror?

Tvillingen: Men trotsåldern är väl lite samma sak som anti? Det känns som att de två flyter ihop och bildar en enhet.

Knaster: Det där känns verkligen som jag. Ska göra't så att de andra ser, när vi hänger av oss kläderna, till exempel.

Smål: Men det är väl en JÄVLA skillnad på elva kulturtanter i femtioårsåldern och skolklass gymnasister! Den första gruppen är läskig och den andra är INTE läskig! Damn it.

Småländskan sa...

Ja det är skillnad på tanterna och eleverna! Största skillnaden är att du måste leva upp till vad du visade dig att vara.. för eleverna. För tanterna kan du köra ett race, sen aldrig mera. För dem kan du improvisera, låtsas, eller helt enkelt vara dig själv. Det sista tror jag mest på. De kommer att köpa dig med hull och hår, bara du är dig själv!
Fan, att man ska behöva lulla och dadda med dig så här! Trodde du var vuxen alltså!

mockapocka sa...

Tycker Knasterfaste hade ett bra förslag där. Tycker du förstörde det lite när du föreslog att du skulle göra det i tamburen, tillsammans med de andra. Jag kan tänka att du kan klûft-peppa innan, hemma i din egen tambur, för dig själv. Åtminstone frustandet.

mockapocka sa...

Eller föresten, jag ångrar mig. Hålla på och smyga och inte visa hela människan. Fy så beiget. Du är ju färgstark, klart det ska synas och märkas. Frusta på.

nillas liv på pinnen sa...

Smål: Vuxen? Vem har sagt att jag är vuxen???

Mocka: Jag tror jag kör en kompromiss där och tar frustpeppandet på tåget dit. Vad säger du?

Lippe sa...

När jag står inför utmaningar och modet svajar, något där jag ska prestera och känner att andra kommer att bedöma mig kan jag också bli lite anti, eller mera trotsig kanske. Jag har en grej jag brukar tänka. Om det inte fungerar, om jag gör bort mig helt och tappar varenda tanke jag hade: - då får de väl för fan skjuta mig då!!! Och med den inställningen så går nervositeten bort för hur löjlig är inte den tanken? Att de skulle skjuta mig?? Hoppas jag....
Kram

Lisbeth sa...

Eftersom det är många du inte känner i cirkeln kan jag rekommendera dig att ligga lite lågt första gången. Risken finns att du får sitta i ett hörn som en klimakterie häxa och att ingen lyssnar när ni träffas andra gången. Vänd på det ligg lågt-visa ditt rätta jag andra gången
Ha så trevligt