onsdag 12 oktober 2011

Men ändå

Jag kom av mig lite där i rutschandet, för egentligen: Är inte 'medelålders käring med kulturell läggning' en ganska smickrande beskrivning? Medelålders är det inget fel att vara, och käring kallar man ju någon man har kär. Och kulturell läggning måste ändå anses vara bättre än en del andra läggningar, inte sant?

Ändå. Jag kan se framför mig hur bokcirkelselementen skulle spärra upp ögonen om de kom in här, med tanke på det seriösa intryck jag gjorde igår i bokdiskussionen. Ett intryck så seriöst att det inte riktigt går att få ihop med den något mindre seriösa sida jag visar upp här. Det skär sig svårt kan jag tala om. Scizofreni, skulle de kanske tänka. Herregud, jag vet inte VAD de skulle tänka, faktiskt.

Inte om de galningar som följer en sådan här blogg heller, faktisch.

14 kommentarer:

Joanna Björkqvist sa...

Gött att vara en i ett galet gäng. Så mycket trevligare än att vara tokig ensam.

Småländskan sa...

Tack för den!

Anneli Stålberg sa...

Det känns som ett gott sällskap :)

Singelmamman sa...

Jösses så det rutschar här! Jag vänder bort huvudet i några minuter, typ jobbar mig lite och vips är det blogginlägg nog att försörja en mindre svensk kommun. Galningar säger du. Inte något jag känner igen.

Magica de Hex sa...

Försök inte ens.

Anonym sa...

Om jag då "bara" är käring utan det kulturella så blir jag då.. En galen käring!
Ja, det stämmer nog

Åsa Hellberg sa...

Det är fint sällskap, det.

cat sa...

Håller med dig i ditt resonemang kring epitetet 'medelålders käring med kulturell läggning'.
Klart att det ska tolkas positivt!

För övrigt har jag inget emot att ingå i ett galet sällskap :)

Anonym sa...

Kontrasternas lady, det är du det... :)

Marina sa...

Låter som ett sällskap att trivas i :)

Titti sa...

Bästa sällskapet om du frågar mej!

Jag leker förresten lyxhustru i Visby, hängde med maken när han skulle till ön på jobb. (ssscchh...företaget betalar hyran, vill inte hamna på löpet bredvid andra inte lika bildsköna individer)

Maj Korner sa...

"Förut var jag schizofren, men nu mår vi bra"

Knasterfaster sa...

Det är en kulturell böjelse du har - så intressant. Det är vi som är normala och de andra som är galna.

nillas liv på pinnen sa...

Joanna: Ja, man vill ju inte vara den galna kvinnan på vinden, liksom.

Smål: Varsågod!

Anneli: Jovars.

Singel: Nej, det gäller ju inte dig och mig, förstås. Bara de andra.

Magica: Lite? Ja? Nej? Nehepp.

Tant Björn: Det kan nog stämma, ja... Helt normal kan man inte vara om man läser mina inlägg, serru.

Åsa: Är du verkligen säker på det...?

Cat: Galenpannornas klubb, division sju.

Glimra: Du anar inte!

Marina: Jorå, för all del. (Blir ett bättre och bättre gäng ju mer jag tänker på det.)

Titti: Aouch, Titti! Du ska inte kandidera som partiledare får vi hoppas. Det blir så satans mycket tjat i media, jag är trött på det nu.

Maj: He he he. Precis.

Knaster: Har JAG en kulturell böjelse?! I didn't see that one coming. Var hittade du den?