söndag 9 oktober 2011

Bara typ en tredjedel kvar

Och jag känner att jag börjar närma mig slutet på min roman. Snart ska alla olikfärgade beiga trådar knytas ihop till en raffig tofs. Hur det nu ska gå till. Vad polkagristråden anbelangar så har min huvudkaraktär ännu inte fått ut den rödvitrandiga innebandyklubban ur klädkammaren. Den har kommit i skymundan för en del annat trassel. Men snart så. Jag vet ännu inte hur, men ut ska den.
Och här tar jag gärna emot utsmugglingstips. Klubban är ganska lång, och av fin-fin kvalité. Grannen som inte får se den bor på nedre botten och heter Bruno.

19 kommentarer:

Lippe sa...

Hon kan linda in den i granris och låtsas att hon kastar ut julen?

Hanna Lans sa...

En killkompis smugglade en gång ut en lång skylt (reklam för snusdosor och med lysrör i ...) från en pub. Han kilade ner den i sitt byxben och gick rakbent ut med armen som täckte resten. Vakten måste ha varit blind, men hem kom den.

Åsa Hellberg sa...

Jag har inga idéer, har fullt upp med det som ska lösas i min tvåa.

FiaLisa sa...

Lätt, låtsas att hon ska till skidbacken, stoppa ner den i skidfodral tillsammans med stora slalomskidor. Funkar i och för sig bättre på vintern...

Shamrock sa...

I aikido använder de väl långa pinnar. Kanske ett sånt fodral kan vara bra eller en golfbag

Spader Madame sa...

Rulla in den i en matta och låtsas att det är ett lik?

Skaffa en till och trä på ett par strumpbyxor, andra kläder och så och låtsas att det är ett barn?

IKEA-kasse?
Sopsäck?

Kasta ut genom fönstret och hämta senare?

Märta sa...

Tillverka ett hästhuvud av en raggsocka, transformera bandyklubban till en käpphäst och rid ut på den. Tror Bruno skulle gilla att din huvudkaraktär bejakar sitt barnasinne! :)

Knasterfaster sa...

Det finns särskilda fodral att stoppa innebandyklubbor i.
Kan hon inte smuggla ut den i den överfyllda tvättkorgen?

XXX sa...

Jag ska gå och lägga mig nu och kan verkligen inte ägna min tid åt slika spörsmål. Det bara är så!

Anonym sa...

Jag vill inte gissa, inte veta. Jag vill läsa när det är färdigt... :)

nillas liv på pinnen sa...

Lippe: En utmärkt idé om det inte vore för att det är november...Du vet, grannarna kan ju verkligen börja undra om man slänger ut en julgran i november, liksom.

Hanna: Haha. Visst, man kan ju låtsas att man sträckt en rygg- och skinkmuskel. =)

Åsa: Sedan har du ju en egen roman att plita på också...

Fia: November i södra delen av landet så det funkar inte optimalt. Å andra sidan ska väl grannarna skita i varför hon ska till skidbacken innan snön kommit, eller hur?

Shamrock: Ja, hon kanske kan börja spela golf?

Spader: Haha, har du funderat på att skriva en egen roman? Uppslag saknas ju inte precis. Du och dina mord! =D

Märta: Haha! Vilken syn. Brunos ögon skulle poppa ur skallen på honom.

Knaster: Kanske det. Hon får skaffa en sådan där hög smal tvättkorg, dårå. Och komma på någon anledning till att släpa ut tvätten på gatan.

Tvillingen: Ja, är man en motvallskäring så ska man givetvis vara det ordentligt! Jag har en sån som du i min roman moahaha.

Glimra: Suck, jag får väl skriva då...

Lisbeth sa...

Vet ju inte hur lång huvudkaraktären är. Har hon en lång överkropp kan hon väl stoppa ner den i jackan mor ryggen. Själva kroken kan hon ankra fast mellan benen. För självklart är hon väl en rakryggad kvinna

Småländskan sa...

Hon kan väl slicka på den och smacka litegrann och
låtsas att det är en riktig polkagris!
Hur svårt kan det va alltså?

cat sa...

Kan hon inte smyga sig ner för att se om Bruno är hemma eller inte och sedan smyga ner med klubban om han visar sig vara borta.

Anonym sa...

Inga tips här direkt men jag vill hellre vänta och läsa boken för att se hur du löste det

nillas liv på pinnen sa...

Lisbeth: Självklart är hon en rakryggad kvinna!

Smål: Hm, eventuellt lite svårare än så...

Cat: Problemet är att han alltid är hemma, den satans skitgrannen.

Tant Björn: Du menar att jag ska lösa det helt själv...? =O

Magica de Hex sa...

Jag tycker hon ska ta ut klubban fullt synlig. Skulle gubbfan fråga vad hon ska göra med den, kan hon säga:

a) Att slå alla nyfikna gubbar i huvudet med.
alt.
b) Jag håller just på och inleder en ny karriär.

cat sa...

Vilken typ den där grannen ;)

Anneli Stålberg sa...

Jag längtar mest efter att få läsa den i sin helhet :)