tisdag 11 oktober 2011

Fast jag skojade ju bara förstås

Jag är inte det minsta nervös, faktisch. Lika cool, lugn och fin som vanligt. Det är ju bara ett gäng medelålders käringar med kulturell läggning, hur svårt kan det vara? Inte ett dugg svårt, det är vad jag har sagt hela tiden till de två jag känner sedan tidigare, och som ska vara med i den här bokcirkeln. Var inte så nervösa! har jag sagt. Ni ger ett alltför rangligt intryck om ni ska gå omkring och vara så där ängsliga och nervsprattliga. Ni duger trots allt som ni är! har jag sagt. Ta på er någon gammal trasa och var er själva! Det är vad jag har sagt.
De har tur som känner en medelålderskrisexpert.

18 kommentarer:

Anonym sa...

Ett gäng medelålders käringar med kulturell läggning, det är inget att leka med... ;)

Gafflan sa...

JA! Eller hur!? Det är tur att dom känner en medelålderskrisexpert ;D

cat sa...

Ja jösses vilken tur att du finns där för att lugna dem och tala dem till rätta! ;)

Joanna Björkqvist sa...

Jag är alltid den obstinata i vår cirkel och definitivt den mest petiga som anmärker på det mesta. Så skönt när man har sin roll. ;)

Marina sa...

Kulturella medelålders tanter i vackra kläder - det låter något det, frågan är om det inte är det mest spännande sällskap man kan befinna sig i...

Åsa Hellberg sa...

Vem är det de känner?

Lippe sa...

Take my advices - I never use them?
Tänk om det var lätt att göra som man säger åt andra att göra? Andra har det SÅ mycket lättare i livet ;)
Kram

Anonym sa...

Nja.. du ser nog en smula skärrad ut tycker jag på det den där bilden till höger, fast den uppsynen har du kanske jobbat bort till bokcirkel? :)
Lycka till!

Småländskan sa...

Jaha, så nu gör du en pudel? Tyyypiskt!

Magica de Hex sa...

Å fan det är det vi är. VA? Ett gäng medleåld... stick å brinn vetja.

Knasterfaster sa...

En bok är inte någon cirkel för det är en rektangel.

Shamrock sa...

Jag kan tänka mig att du tog de andra med storm. Iklädd dina medelålderskriskläder och med dina kloka reflektioner över den lästa boken. De andra kan nog slänga sig i väggen ;)

DDT sa...

Ängslig och nervsprattlig? Äntligen har någon satt ord på min personlighet. Kan man få sätta det på visitkortet, tro?

XXX sa...

Jag är alldeles säker på att du hanterar situationen bra och överlever.
Speciellt med tanke på de fantastiska läsarkommentarer du har här...den här kanske undantagen...men man kan fan inte lugga på topp i vareviga kommentar man skriver.

mockapocka sa...

Nå. Hur gick det nu då? Fick du överhuvudtaget komma in eller blev du portad?

Småländskan sa...

Ja just det, hur gick det? Utförlig redovisning tack!

nillas liv på pinnen sa...

Glimra: Verkligen inte!

Gafflan och Cat: De vet inte hur lyckligt lottade de är!

Joanna: Hm, jag är i nuläget osäker på min roll. Vilken var den egentligen? =O

Marina: Mycket spännande, annat kan man inte säga.

Åsa: Känner de någon? =O Nu känner de mig, annars vet jag inte.

Lippe: Det där har jag också reflekterat över! Så satans enkelt för alla som får mina råd, men JAG då? Vem ska jag få såna där bra råd ifrån?

Tant Björn: Det kan vara så att jag såg ut ungefär så där. Inte omöjligt alls.

Smål: Pudel behöver jag aldrig göra eftersom jag alltid gör rätt från första början. Så praktiskt, du anar inte.

nillas liv på pinnen sa...

Magica: Men ändå... Visst?

Knaster: Det har du ju rätt i! Att jag inte tänkt på det.
Men man kanske kan ta många böcker och lägga dem i en cirkel? Eller ställa på högkant i en cirkel? Så att sidorna liksom fladdrar lite. Man kan också lägga en bok i mitten och gå runt den? Kanske. Jag vet inte.

Shamrock: Lite så. Det är helt galet vad klok jag är, när man tänker på saken.

Tjockisen: Det är din turdag idag, så du får det. Nervsprattlig, det var ett av de bättre orden jag kom på igår.

Tvillingen: Jag överlevde, det gjorde jag. Och själfulla kommentarer, det får jag. Något annat kan man inte säga.

Mocka: Jag ska säga att det var jävligt nära att jag blev portad! Först när jag skulle in, och sen när jag tre timmar senare skulle ut.

Smål: Utförligt my ass! Vissa saker i livet går inte att skildra naturalistiskt.