måndag 27 februari 2023

Benny och Britta del 28

Britta: Idag ska jag köra igång en plankstreak. En minutplanka om dagen under oöverskådlig framtid.

Benny: Men oj då! 

Britta: Ja, ett bra tag framöver i alla fall. Jag släpper den kanske om jag blir sjuk. Men inte om det bara är en förkylning. En minut kan man pressa sig även om man är snorig. Bara man inte har över trettioåtta i feber.

Benny: Det låter tufft.

Britta: Det ska vara tufft, det är så man utvecklar ett pannben.

Benny: Ett pannben? Vad ska du med det till? 

Britta: Du, i princip alla skulle behöva ett. Du också. 

Benny: Nja, jag har ju klarat mig bra hittills.

Britta: Lyssna. Det handlar om att bli bättre på vissa viktiga grejer. Som att stå ut med motgångar och hinder, om att bli mer beslutsam, om att aldrig ge upp.

Benny: Jaha?

Britta: Om att orka träna massor, ta tuffa beslut på rak arm och stå stadigt när det blåser! 

Benny: Hoppla.

Britta: Om konsten att inte ge upp. Om driv och jävlar anamma, passion och uthållighet.

Benny: En minutplanka om dagen, sa du?

Britta: Japp. Det är allt som behövs.

Inga kommentarer: