fredag 17 februari 2023

I skogen när man minst anar det

Fru Björk: Ho ho! Anybody out there?

Inget svar.

Fru Björk: ANYBODY OUT THERE?

Herr Ris: Jag är här!

Fru Björk: Förlåt, jag hör inte! Var det någon som sa något?

Herr Ris: JAG ÄR HÄR!

Fru Björk: Oh, så trevligt! Är du björk?

Herr Ris: Nej, det tror jag inte.

Fru Björk: Vad är du då?

Herr Ris: Så vitt jag vet är jag inte artbestämd. Spelar det roll för dig?

Fru Björk: Oh, nej. Så knusslig är jag inte.

Herr Ris: Kom hit så jag får se dig!

Fru Björk: Jag är ledsen, men jag sitter fast. Mina rötter är djupt ner i jorden. Men kom du!

Herr Ris: Det går inte.

Fru Björk: Varför?

Herr Ris: Jag är för trasslig, vet inte hur det blev så här, men jag tar mig ingenstans. Om jag får gissa så sitter jag också fast med rötter i jorden. 

Fru Björk: Åh, nej! När jag nu äntligen fick svar!

Herr Ris: Ja, sorgligt är det ...





2 kommentarer:

Karin sa...

Meh! Varför ger dom sig inte ut på The wood wide web? Har dom ingen koll på mykorrhizanätverket Träd-Tinder? Seså sätt igång och tåflörta, till att börja med!

Anonym sa...

Karin: Jag har hört talas om det där trådverket svampar skapar, men är det inte desinformation? Skogens trollfabriker som varit i farten?